Aktualno
StoryEditor

Test: Renault Megane GrandCoupé - Limunzina koja je i skraćeni Talisman i produženi Megane

24. Prosinac 2017.

https://www.youtube.com/watch?v=f-V5Bl3Aygs

Renault je ovu limuzinu za europsko tržište krstio imenom Megane GrandCoupé, čime je nastojao pomiriti liniju Meganea sa sportskim duhom kupea, ali i prostranosti limuzine. No, isto tako mogao ga je nazvati i – Mini Talisman. GrandCoupé, naime, popunjava mjesto nekadašnjeg Fluencea. Pod istim krovom nastoji spojiti odlike kompakta Meganea, produženog za 27 centimetara, i gotovo petmetarske limuzine Talismana, skraćene za 23 centimetra. To je kao da birate između majice koja vam odgovara kad joj se razvuku rukavi i one koja se na pravu mjeru stisnula u stroju za pranje rublja. GrandCoupé sa svoja 463 centimetra dužine dobro funkcionira u obje varijante.

Udobnost, ekološka osviještenost i štedljivost glavne su značajke automobila koji i cjenovnom konkurentnošću nadoknađuje nedostatak pokojega konja ispod poklopca motora. Može biti poslovna limuzina i obiteljski automobil, pogodan za poduzetnike i za menadžere, ali i za rent-a-car i taksi.

U tjedan dana isprobali smo ga na otvorenim cestama Podravine, Žumberka i Istre, ‘nagazili‘ smo ga na autocesti i provlačili se s njim kroz zagrebačku gradsku gužvu. Za različite uvjete, Renaultov klasični Multi- Sense ima pet postavki rada motora. Za gradsku vožnju predlažemo eco mod, ali taj, najjeftiniji način vožnje, guši ubrzanja. Autocesti je primjeren comfort način. Zato za temperamentnije vozače i zahtjevnije dionice – poput uspona na Učku – svakako preporučamo sportski način vožnje, koji izvlači maksimum iz klasičnog Renaultovog motora zapremnine 1463 kubika i snage 110 ‘konja‘. No, u tom slučaju računalo vas neće nagraditi kao savjesnog ekološki osviještenog vozača. Postoje još neutralni i osobni način vožnje. U ovom posljednjem možete konfigurirati udobnost, osvjetljenje unutrašnjosti, nabrijati zvuk motora…

Pohvale (i) za stražnja sjedala

Ovaj francuz svakako baštini sve značajke svog brenda. Prije svega, to je udobnost. Kao korpulentniji vozač, najprije sam namjestio vozačko sjedalo na najviši stupanj. Tad mi je za kompletnu preglednost zasmetala gornja konzola s retrovizorom, pa sam sjedalo spustio, na što nisam naviknut već više godina, ali sam se i u toj varijanti osjećao jako dobro, pa i nakon dužih relacija. A i moji suputnici imali su samo riječi pohvale za udobnost. Čak su ustvrdili da se nikad nisu komfornije vozili na stražnjim sjedalima, koja su ih odlično držala čak i u ofenzivnoj vožnji oštrim zavojima.

Istini za volju, peto, srednje sjedalo, zato je na neki način žrtvovano i ne bih ga preporučio odrasloj osobi, pogotovu ne za dužu vožnju. A postoji još jedno ograničenje. Zbog sportskoga garda kupea s krovom koji se dramatično spušta prema stražnjem kraju, stražnja je klupa preniska za putnike više od 185 centimetara. Renaultovi gadgeti posebno su poglavlje. I tu se osjeti duh sveprisutnog Talismana s multimedijskim sustavom R-Link 2 sa 7-inčnim dodirnim zaslonom koji će vožnju učiniti bezbrižnom i prilagoditi je zahtjevima svakog vozača. Uvijek me oduševi adaptivni tempomat (limitator pak ne volim ni spominjati), koji sam ubrzava i koči u skladu s uvjetima na cesti, a tu su i parkirni senzori, detektor mrtvoga kuta, senzor za kišu i automatsko uključivanje svjetala… Tek, trebalo se naviknuti na automatsko isključivanje dugih svjetala. Računalo je to činilo malo ranije nego što bih ja to učinio ručno. No, utoliko su Renaultovim konstruktorima zahvalniji vozači koji dolaze iz suprotnog smjera.

Najuspješnija verzija Meganea

Ovaj auto svakako nije predviđen kao teretni. No, prtljažnik ima zapremninu od solidne 503 litre, koja se preklapanjem stražnjih sjedala gotovo udvostručuje – na 987 litara. Naravno, ostaje limuzinski sindrom, koji sprječava transport kabastih tereta. No, zato je testni model junački podnio teret od 250 kilograma u prtljažniku. GrandCoupé je treća varijanta Meganea – nakon osnovnog, klasičnog hatchbacka s pet vrata i karavanske izvedbe Grandtour – poznavatelji tvrde da je i najuspješnija. Čini se da to misli i proizvođač, koji od ove limuzine ima velika očekivanja. S tisuću odvoženih kilometara, dojam je da je to optimizam s pokrićem. Unatoč prigovorima kritičara o nedostatku snage, Renault uporno forsira udobnost, ekološku osviještenost i štedljivost. Udobnost – o kojoj smo i pisali – zaista je poslovični Renaultov adut. Što se ekologije tiče, dvoznamenkasta emisija CO2 (95 g/km) svrstava GrandCoupe među najveće čistunce u klasi. Isto tako, u vrhu je štedljivosti s deklariranom potrošnjom od impozantno niskih 3,8 litara dizela na 100 kilometara. To je, naravno, u praksi nedostižno, ali i testna potrošnja ispod šest litara iznimno je ekonomična. Žrtva je koja desetinka ubrzanja viška (12,5 sekundi do sto na sat) i koji kilometar vršne brzine manjka (180 km/h) testnog modela. Zato najjači motor (1598 ccm, 130 KS) do stotke povuče za 10,5 sekundi, a cigla na papučici gasa zaustavlja brzinomjer na brojci 201.

Za posao i za obitelj

GrandCoupé dolazi na hrvatsko tržište u jednoj benzinskoj i četiri dizelske varijante. Ovisno o snazi i paketu opreme, benzinac stoji od 129,9 tisuća kuna do 134,4 tisuće. Najjeftiniji dizelaš ‘na cestu‘ (s PDV-om i trošarinom) stoji 136,9 tisuća, a za najskuplji i najbolje opremljen model, kakav smo vozili, treba izdvojiti 173,9 tisuća. Sve je to itekako konkurentno, posebno u kontekstu odnosa cijene i performansi. Automobil je to koji se može preporučiti, pogodan za poduzetnike, ali i za menadžere velikih kompanija, koje poslodavac želi ‘pomaziti‘ kvalitetnim vozilom uz minimalni trošak. GrandCoupé može biti jedan auto za poslovne svrhe i privatno korištenje. Upravo ta kombinacija obiteljskog i poslovnoga glavna je prednost koja bi mogla pridonijeti i flotnoj prodaji ovog modela, koja nije rezervirana samo za kompanije koje se bave taksiranjem i rent-a-carom.

20. travanj 2024 08:49