Ministar poljoprivrede Tomislav Tolušić u ponedjeljak je u Pitomači na radionici o novim mjerama financiranja ruralnog razvoja istaknuo kako se raspisuje 30-ak natječaja za projekte ruralnog razvoja za što je u ovoj godini osigurano 3,7 milijardi kuna, izvijestili su iz Ministarstva poljoprivrede.
U organizaciji Ministarstva i Agencije za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju u Pitomači je održana prva u nizu manifestacija ‘Naše domaće, sada i ubuduće‘, kojoj je cilj informirati poljoprivrednike kako do EU novca za ruralni razvoj odnosno za opremanje farmi, izgradnju pogona, osiguranje usjeva, ali i za zelenu poljoprivredu, čije prakse poljoprivrednicima donose dodatni izvor zarade.
Nakon radionice, na radnom ručku s ministrom Tolušićem predstavljeni su proizvodi s oznakama Hrvatske poljoprivredne agencije - meso, mlijeko i jaja s hrvatskih farmi, med s hrvatskih pčelinjaka te brašno i kruh s hrvatskih polja, kao i hrvatski autohtoni proizvodi zaštićeni oznakom izvornosti u EU.
- Raspisujemo 30-ak natječaja za projekte ruralnog razvoja za što smo u 2018. osigurali 3,7 milijardi kuna, istaknuo je Tolušić, navodeći kako je samo u Virovitičko-podravskoj županiji kroz mjere Programa ruralnog razvoja ukupno ugovoreno 420 milijuna kuna projekata.
Tolušić je istaknuo i kako sve mjere koje je Ministarstvo poljoprivrede u njegovu mandatu donijelo i provodi imaju za cilj povećanje konkurentnosti naših poljoprivrednih proizvođača i obujma domaće proizvodnje.
- Smatram da je uza sve zakone i pravilnike kojima smo to regulirali, potrebno stalno informirati građana o vrijednosti i kvaliteti domaće hrane. Zakon o zemljištu ovaj tjedan stupa na snagu, pa ćemo na ovim radionicama okupiti predstavnike jedinica lokalne samouprave koje kreću s izradom programa raspolaganja državnim zemljištem po kojima će raspisivati natječaje i dodjeljivati državnu zemlju poljoprivrednicima, naglasio je Tolušić.
>>>Za izravna plaćanja u poljoprivredi iz proračuna 870 milijuna kuna
Iz Ministarstva u priopćenju ističu kako se potrošnjom domaćih poljoprivredno-prehrambenih proizvoda izravno utječe na očuvanje, ali i daljnji razvoj domaće poljoprivredne proizvodnje. Ujedno se pridonosi povećanju ukupne konkurentnosti hrvatskog gospodarstva, očuvanju ruralnih prostora i radnih mjesta, kako u primarnom poljoprivrednom sektoru tako i u prehrambenoj industriji.
- Edukacijom građana proizvodi OPG-ova su traženiji, povećala se i njihova on-line prodaja, hotelijeri uključuju domaće proizvode u svoju ponudu, raste interes za ruralni turizam, građani pažljivije čitaju deklaracije na proizvodima koje kupuju, poljoprivrednici iskazuju veći interes za HPA označavanje svojih proizvoda, zaključuje se u priopćenju Ministarstva poljoprivrede.