Austrijska grupacija XXXLutz, u čijem je vlasništvu Lesnina, ovog je tjedna na hrvatsko tržište dovela novi brend trgovine namještajem – Mömax.
>>>Lesnina otvara prodajni centar u Puli, zapošljava 150 ljudi
Prva je trgovina pod tim brendom otvorena u sklopu velikog prodajnog centra Lesnine u Sesvetama, u prostoru u kojem je svojedobno bila trgovina Merkur.
Trgovine Mömax poslovat će u sklopu Lesnine H, koja se pod upravljačkom palicom Rajka Magdalenca lani ponovno vratila na prvo mjesto među trgovinama namještajem u Hrvatskoj, koje je nakratko bila izgubila 2016.
Fliba, tvrtka pod kojom je brend Emmezeta, naime, u prošloj godini nije uspjela ponoviti uzlet kakav je imala godinu prije. Lesnina H lani je povećala prihode za više od četiri posto, na 898 milijuna kuna, a Fliba je bila jedina među velikim trgovcima namještajem s padom prihoda (oko jedan posto), što ju je vratilo na položaj drugog najvećega trgovca namještajem, s prihodom od 849 milijuna kuna.
>>>Vlasnik Lesnine dovodi novi brend u Hrvatsku
U ovoj je godini Lesnina H zaoštrila tržišnu utakmicu u odnosu na neposrednog suparnika za vodeću po ziciju. Dok iz Flibe nema najava o novim prodajnim centrima, Lesnina je već prije dva mjeseca u Puli otvorila deveti prodajni centar u Hrvatskoj, u koji je investirala 20 milijuna eura.
Dodatni vjetar u leđa Lesnini će dati i otvorenja trgovina Mömax. U iduće dvije godine planira se otvorenje još jedne trgovine pod tim brendom u Zagrebu te u nekoliko većih gradova u Hrvatskoj.
Trgovine Mömax manjeg su formata od Lesninih prodajnih salona, najčešće imaju između pet tisuća i osam tisuća četvornih metara, ali zanimljive su zbog diskontnih cijena, na koje će kupci sigurno dobro reagirati.
>>>JYSK-ovo istraživanje: Trećina Hrvata spava popodne, trećina Srba voli jastuke s perjem
Lesnini i Flibi ubrzano se približava i Ikea, koja je sa samo jednim prodajnim centrom u Hrvatskoj u prošloj godini uspjela doći do prihoda većeg od 676 milijuna kuna, što je bio rast veći od 11 posto.
Ipak, najveći rast (veći od 19 posto) među trgovcima namještajem u prošloj je godini imao Jysk, koji je godinu završio s prihodom od 453 milijuna kuna, ostvarenim u 11 trgovina smještenih u Zagrebu i njegovoj široj okolici.
Bjelovarski Prima Commerce, koji ima najveću maloprodajnu mrežu salona namještajem (55 po cijeloj Hrvatskoj), prošle je godine ostvario 402 milijuna kuna prihoda, što je bilo 11 posto više nego u pretprošloj godini.