Aktualno
StoryEditor

Trgovinski sukobi pritisnuli svjetsko tržište zaslona

25. Listopad 2018.

Južnokorejski proizvođač LG Display objavio je da trgovinski sukobi potkopavaju poslovanje sa zaslonima na globalnoj razini, nakon što je u trećem tromjesečju zabilježio pad dobiti za 76 posto, unatoč sezonskom rastu cijena.

Oporavak cijena zaslona s tekućim kristalima (LCD) uoči blagdana na kraju godine pomogao je tom dobavljaču Applea da ostvari dobit nakon dva tromjesečna gubitka zaredom, ali ne očekuju nastavak tog trenda u četvrtom tromjesečju.

>>>Krađa lozinki za zaključavanje zaslona telefona

Izglede globalnog tržišta zaslona, ​​čiju vrijednost istraživačka kuća Mordor Intelligence procjenjuje na 164 milijarde dolara, zamagljuje prekomjerna opskrba iz Kine i strah od utjecaja većih carina i protekcionizma na gospodarstvo, napominju u LG Displayu.

"LCD tržište i dalje očekuje dvoznamenkasti rast opskrbe. Kada se radi o potražnji, volatilnost tržišta i dalje raste, budući da se na nesigurnost na makroekonomskoj razini nadovezuju carine, trgovinske napetosti i rizici valutnih tečajeva gospodarstava u nastajanju", kazao je Don Kim, izvršni potpredsjednik LG Displaya.

LG Display drugi je po broju isporuka na tržištu velikih LCD zaslona, nakon kineskog BOE Technology Groupa, prema podacima IHS Markita.

U tromjesečju od srpnja do rujna južnokorejska kompanija poslovala je s operativnom dobiti od 140 milijardi wona (95 milijuna funta) zahvaljujući višim sezonskim cijenama panela koje su im pomogle prekinuti razdoblje tromjesečnih gubitaka.

Prihodi su se smanjili za 12 posto na godišnjoj razini, na 6.100 milijardi wona.

Cijene za 50-inčne (127 centimetara) zaslone s tekućim kristalima počele su se oporavljati u kolovozu, dosegnuvši 117 dolara, nakon što su u lipnju pale na rekordno niskih 109 dolara, prema podacima WitsViewa.

U poslovanju sa skupim zaslonima OLED TV LG Display je u trećem tromjesečju zabilježio pozitivan rezultat, potaknut rastom prodaje.

Eo Kyu-jin, analitičar u tvrtki eBest Securities, smatra da u poslovanju s OLED-om ne ulažu dovoljno napora da podignu dobit i da će utjecaj sezonskog povećanja cijena jenjati u četvrtom tromjesečju.

>>>VIDEO: London dobio ‘špijunski zaslon’ za ciljano oglašavanje koji prepoznaje osjećaje

LG se suočava s teškoćama zbog prodora kineskih proizvođača u tu industriju i njihovih pogrešnih izračuna cijena zaslona, pa su počeli smanjivati povlastice za svoje zaposlenike, a planiraju i program dobrovoljnih odlazaka iz tvrtke.

Iz tvrtke poručuju, također, da razvijaju savitljive zaslone, ali da će im trebati vremena da ih komercijaliziraju.

23. studeni 2024 01:17