Za trogirsko-finskog gorostasa koji je, dok je bio na navozu, dominirao cijelim Trogirom, započela je osamnaestodnevna turneja. Ukrcan na brod za prijevoz velikih i teških tereta ledolomac, čiji je pramčani dio dug 167 metara, a nosivost mu doseže 44 tisuće metričkih tona, uputio se prema Helsinkiju.
Prije točno devet dana, ovaj gorostas je kliznuo s trogirskog navoza i to prvi put pramčano.
„Ovo su tri iskoraka, tri novosti za Brodotrogir. Prvi put gradimo ledolomac. Prvi put zavarujemo jako debele limove visoke čvrstoće. Prvi put pramčano porinjujemo brod,“ tom prigodom je rekao vlasnik Brodotrogira Danko Končar.
Podsjetit ćemo da je gradnja ovog broda bila jako zahtjevna čemu svjedoči i činjenica da je to prvi brod ove namjene u svijetu. Složenost se odnosi na tehničke karakteristike koje je bilo potrebno zadovoljiti u skladu sa zahtjevima klase leda ARC 7 što podrazumijeva prijevoz tereta i plovidbu u najtežim polarnim uvjetima. Razlika u izgradnji u odnosu na druge vrste brodova ogleda se u korištenju i ugradnji čvršćeg i debljeg materijala, naročito u pramčanom dijelu trupa koji zbog leda i niskih temperatura do -50°C mora biti građen prema specijalnim uvjetima i primjenom posebnih tehnologija, objašnjavaju iz Brodotrogira.
Za vrijeme svoje plovidbe, duž svih obala i mora, ova neobična simbioza heavy liftera i pramčanog dijela, zasigurno će izazivati poglede i pitanja kao proteklih dana dok su bili usidreni u saldunskom zaljevu. Dolaskom u Finsku i spajanjem s krmenim dijelom, ukupna duljina arktičkog tankera iznosit će oko 230 metara.
Ovaj prednji dio broda za prijevoz kondenzata, ledolomca klase leda ARC 7, Hrvatska brodogradnja Trogir je izgradila za brodogradilište Arctech Helsinki Shipyard (part of United Shipbuilding Corporation).