Tvrtke i tržišta

DHL Grupa započela 2025. godinu s rastom prihoda i dobiti

U prvom tromjesečju prihod Grupe iznosio je 20,81 milijardu eura, što je rast od 2,8 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine

Logistička kompanija DHL Grupa započela je 2025. godinu s blagim rastom prihoda i dobiti. U prvom tromjesečju prihod Grupe iznosio je 20,81 milijardu eura, što je rast od 2,8 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. 

- Ekonomsko okruženje u prvom tromjesečju 2025. godine obilježili su američka carinska i trgovinska politika te opći ekonomski oprez. Ipak, nastavili smo pozitivan trend iz prethodnih kvartala s blagim rastom prihoda i dobiti. To je rezultat našeg dosljednog upravljanja troškovima i prinosima. Istovremeno, nastavljamo ulagati u brzorastuća poslovna područja te radimo na strukturnom poboljšanju naše učinkovitosti - izjavio je Tobias Meyer, CEO DHL Grupe.

U prvom tromjesečju 2025. godine bruto kapitalna ulaganja (capex) DHL Grupe iznosila su 461 milijun eura. Učinkovito upravljanje troškovima i prihodima te kontrola kapitalnih ulaganja pridonijeli su povećanju slobodnog novčanog toka (bez M&A) za 17,4 posto, na 732 milijuna eura.

Ukupno je DHL Grupa u prvom tromjesečju 2025. ostvarila konsolidiranu neto dobit nakon manjinskih udjela od 786 milijuna eura, što je porast od 6,2 posto u odnosu na prvi prošlogodišnji kvartal. Osnovna dobit po dionici iznosila je 0,68 eura, odnosno pet centi više nego u prvom lanjskom kvartalu.

Fokus na kvalitetu, rast i učinkovitost

U ožujku 2025. Uprava je najavila program na razini Grupe pod nazivom 'Fit for Growth' s ciljem podrške rastu Grupe. Ovaj program dio je Strategije 2030. i ima za cilj učiniti tvrtku agilnijom i učinkovitijom. 'Fit for Growth' uključuje brojne mjere u svim poslovnim jedinicama i ima za cilj strukturno poboljšati troškovnu osnovu DHL Grupe za više od  milijardu eura, a puni učinak očekuje se u financijskoj godini 2027.

Kao dio Strategije 2030., DHL Grupa posebno ulaže u kvalitetu svojih usluga te u regije i sektore s iznadprosječnim potencijalom rasta. To uključuje logistička tržišta za life sciences & healthcare i nove izvore energije, kao i e-trgovinu i održivi transport. Primjerice, DHL Grupa je pokrenula brend 'DHL Health Logistics' i planira uložiti oko dvije milijarde eura u ovu stratešku inicijativu do 2030. godine. Ova investicija ima za cilj proširiti kapacitete DHL Grupe u području life sciences & healthcare kako bi se odgovorilo na rastuću potražnju u farmaceutskoj industriji, za medicinske uređaje te u segmentima kao što su klinička ispitivanja, biofarmacija te terapije stanicama i genima.

Prognoza ostaje nepromijenjena

DHL Grupa i dalje očekuje suzdržano makroekonomsko okruženje. Pozitivan doprinos razvoju dobiti očekuje se od mjera za smanjenje troškova. Na temelju tih pretpostavki, prognoza ostaje nepromijenjena: DHL Grupa i dalje očekuje operativnu dobit od najmanje šest milijardi eura i slobodni novčani tok (bez M&A) od otprilike tri milijarde eura za fiskalnu godinu 2025. Ova prognoza ne uključuje moguće utjecaje promjena u tarifnoj ili trgovinskoj politici, budući da takve promjene mogu imati značajne negativne, ali i pozitivne učinke za DHL Grupu.

Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju