Još jedna nagrada došla je u ruke Krešimiru Dvorskom i Anti Gustinu - vlasnicima Sustava javnih bicikala DM je drugu godinu zaredom uručio nagradu za posebno dostignuće u zaštiti okoliša
To je samo jedna u nizu nagrada u dvije godine postojanja Sustava javnih bicikala. Ovo je dokaz kako se Sustav javnih bicikala pokazao kao odlična nadopuna javnog gradskog prijevoza, prometne gužve u centru grada nešto su manje, baš kao i broj parkiranih automobila, a okoliš je pošteđen za 35 tona emisije štetnih plinova.
No, trnovit put valjalo je prijeći kako bi projekt zaživio.
- Samu ideju je moj današnji poslovni partner, suvlasnik tvrtke i prijatelj, Ante Gustin, iznio prvi puta u javnost 2012. godine na prvom Startup Weekendu u Zagrebu. Pridružio sam se njegovom timu, razradili smo ideju do detalja i postali smo pobjednici tog prvog pravog startup natječaja u Hrvatskoj. Nakon toga pobijedili smo na još jednom natječaju, osvojili nešto medijskog prostora i dogovorili prezentaciju u Skupštini Grada Zagreba. Ante je bio student na PMF-u i bez sigurnih primanja, ja nezaposlen i u "crvenom", priča Krešimir Dvorski.
Ključna prednost, kaže Dvorski, bio je entuzijazam, energija i čvrsta odluka da bez obzira na okolnosti ne posustanu, te dokažu prije svega sami sebi da ih ništa neće spriječiti u ostvarivanju ideje za koju su bili suglasni da je vrijedna svih odricanja.
- U konačnici, glavni motiv nije bio novac, nego strastvena želja da realiziramo projekt od javnog interesa kakav postoji u razvijenim europskim gradovima.
Ankete na uzorku od oko 1000 građana pokazale su velik interes za uvođenjem javnih bicikala u Zagrebu i drugim hrvatskim gradovima, a Hrvatska kao turistička zemlja ima imperativ praćenja trendova u destinacijskom managementu i unapređenju svih njegovih komponenti.
Nakon niza pregovora s gradskim vlastima diljem Hrvatske i mnoštva administrativnih prepreka, Grad Zagreb je prvi prepoznao važnost ovoga projekta za građane, studente i turiste. U međuvremenu je zatvorena financijska konstrukcija iz kredita HBOR-a i uz podršku Hamag Bicro-a. naravno, nije izostao dogovor s dobavljačima opreme , a važnu ulogu odigrali su i najjači i najvjerniji partneri - VIP i Trilix.
- Uz Vipnet i Trilix uveli smo uz plaćanje kreditnim karticama i plaćanje SMS-om što je bilo vrlo važno pripremiti prije samog početka rada.
Danas, dvije godine kasnije Sustav javnih bicikala ima oko 7000 korisnika u Zagrebu, Šibeniku, Gospiću a odnedavno i Slavonskom Brodu. Korisnika bi bilo i više, no problem je oko dobijanja dozvola za postavljanje većeg broja baznih stanica. No, i to bi se trebalo riješiti, krajem ljeta Zagreb bi trebao dobiti još baznih stanica.
- Ono čemu smo težili od faze ideje bio je i ostao integrirani ekosustav javnog prijevoza: vlak + tramvaj + taxi + bicikl. Sve više tvrtki i institucija prepoznaje naš rad i entuzijazam prerasta u sve veći optimizam. Na tom polju surađujemo sa HŽ Putničkim prijevozom, Croatia Airlinesom, Eko taksijem i nekim drugim partnerima čiji korisnici uživaju posebne pogodnosti pri korištenju nextbike sustava. U budućnosti očekujem ostvarivanje suradnje sa svim pružateljima usluge javnog prijevoza, zaključuje Dvorski.
Na kraju, valja imati na umu kako kvalitetno osmišljen integrirani javni prijevoz te suradnja javnog i privatnog sektora koja rezultira projektima od javnog interesa donose i bespovratna sredstva iz EU fondova. Rezultat za gradove i krajnje korisnike su smanjenje prometnih gužvi, smanjenje buke i emisije štetnih plinova, velika financijska ušteda te pozitivan utjecaj na zdravlje građana pa čak i produljenje turističke sezone kad se projekt promatra iz perspektive destinacijskog managementa.