Poslovna scena
StoryEditor

100 najmoćnijih u regiji – Biznismeni s kojima morate poslovati

19. Rujan 2013.
Piše:
lider.media

Poduzetnici u regiji osuđeni su jedni na druge jer je svima bliže okruženje prirodno tržište. Točno je da ono nije dovoljno, ali bilo bi nelogično zanemariti tržišta koja su lakša za prodor od nekih udaljenijih i razvijenijih. A za svaki biznis bitno je poznavati potencijalne partnere, konkurente, kupce - tko su i čime se bave.

Htjeli ne htjeli, regija je naša sudbina. Koliko god se ‘pravim‘ izvozom smatrao onaj koji ide preko granica nekadašnje države (i prema mogućnosti u smjeru Zapada), a pravi, divljenja vrijedni poduzetnici oni koji uspiju na tom istom Zapadu, regija je ovdje,oko nas.

Da bi se još bolje upoznali Liderove novinarke Matilda Bačelić i Jasmina Trstenjak napravile su listu 100 najvećih poduzetnika u regiji (bivša Jugoslavija uz dodatak Albanije) s naglaskom na osnivače i vlasnike kompanija.

U temi o startup strankama Željka Laslavić otkriva zašto, za razliku od biznisa, u politici nema više ljudi koji su spremni entuzijastično riskirati i slijediti svoju viziju. Princip prema kojem funkcioniraju stranke u Hrvatskoj ne razlikuje se mnogo od korporativnih principa. Za startup je potreban početni kapital, dobre veze za širenje partnerske mreže, pouzdani kupci (donatori) i tržište (birači). Tako je za ulazak u Sabor potrebno prikupiti barem deset milijuna kuna.

Gordana Gelenčer piše o prekarijatu, trendu koji je postao vidljiv nakon izlijevanja bijesa po ulicama Atene, Londona ili Madrida. To je gnjevna bivša radnička klasa kojoj su oduzeli tvornice i radna mjesta, neperspektivni mladi visokoobrazovani profesionalci (među njima je i javni sektor, liječnici, profesori, istraživači, kojima se stalno prijeti rezanjem prava), migranti i razne ugrožene skupine. To su ljudi koji rade privremeno, povremeno, skraćeno, nemaju zaštićena prava, nemaju sigurnosti, nemaju nikakav utjecaj na poslodavce i svakoga se trenutka mogu naći na cesti. Iako ovaj pojam kod nas nije još toliko poznat, trend je itekako prisutan i u Hrvatskoj.

U novom broju Lidera možete pročitati i tekstove o otvaranju predstečajne nagodbe donedavno uspješne Fami grupe, poslovnoj strategiji Koiosa, tvrtke specijalizirane za poslovnu inteligenciju, o tome hoće li američki Fed dobiti prvu ženu na svojem čelu, kao i detaljan portret i zadaće novog predsjednika Međunarodnog olimpijskog odbora Thomasa Bacha koji na tu poziciju dolazi s iskustvom Adidasovog direktora i stručnjaka za sportski marketing.

Novi broj Lidera možete pročitati na iPadu. Aplikaciju s pomoću koje ga možete kupiti skinite OVDJE

23. studeni 2024 03:27