Poslovna scena

100 najvećih hrvatskih oglasnih agencija i više od toga

Uz pomoć rang-liste najvećih hrvatskih oglasnih agencija poredanih prema prihodu koje su ostvarile u prošloj godini - koju je Lider upravo objavio u svojem specijalnom izdanju 'Agencijsko bilo' - može se doznati kakav pritisak trenutačno vlada na domaćem marketinškom tržištu.

Komu prijeti visoki tlak, tko ima niski, a kome se puls ubrza čim se spomenu brojke o poslovanju već tradicionalno, iz godine u godine, otkriva interpretacija podataka o stotinu najvećih oglasnih agencija, a i konsolidiranim prihodima marketinških grupa. Bez obzira na to potvrđuje li 'Agencijsko bilo' tezu kako onaj tko tumači simbole (i brojke) to radi na vlastitu odgovornost, u tom izdanju intrigantne vanjštine krije se još mnoštvo provokativnog sadržaja.

Primjerice, gola je činjenica da je imidž iznimno važan za nove članice Europske unije. Hrvatska je podbacila i ispada da je 'mala zemlja od loše komunikacije'. Zbog 'Agencijskog bila' na Liderovu okruglom stolu okupili su se i vrsni marketinški stručnjaki koji su zaključili kako su iza nas teška vremena, a ispred nas - još teža. Transkriptom njihove rasprave, 'Agencijsko bilo' otkriva što su javnosti, medijima i klijentima poručili Andrea Šumanovac, predsjednica Uprave agencije Unex Media i Unex Grupe; Davor Bruketa, suvlasnik agencije Bruketa&Žinić OM; Domagoj Davidović, član Uprave BBDO Grupe, te Vedran Vereš, client service direktor iz Digitel Medijskih Servisa.

Uoči otvaranja Dana D, međunarodne dizajnerske manifestacije, izdanje posvećeno marketingu i oglašivačkoj industriji otkriva i talente na entu potenciju, a bavi se i već viđenom kreativom. 'Déjà vu' je da vrijedi pravilo: 'tko plaća, taj i dirigira'. Objašnjava i zašto su klasični mediji i dalje suvereni prema ukupnoj medijskoj investiciji, kako se sve digitalizira pa bi reklamne aplikacije, u nekoj budućnosti, mogle zamijeniti televizijske reklame, a o i što je to 'j....o dobro oglašavanje'. Psovke, seks i intrige prodaju proizvod, ali samo kad za njihovu upotrebu ima smisla i razloga.

Naposljetku, itekako ima smisla zašto je Liderova kolumnistica Sandra Babić odmah na početku ‘Agencijskog bila’ zazvala: ‘Dragi kolege, upustite se u avanturu praćenja marketinškog tržišta i tako sudjelujte u stvaranju oku ugodnijeg i pametnijeg okružja! Vjerujte meni, ja sam ipak najbolji marketinški novinar na tržištu.‘. Eto još jednog argumenta koji dokazuje zašto marketing ne zaslužuje da ga se marginalizira.

Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju
vezani članci