
90 posto potrošača ima barem jednu karticu, a četvrtina ih koristi svakodnevno

- Preko 90 posto ispitanika ima barem jednu karticu, a čak 50 posto njih tri ili više. Četvrtina ih kartice koristi svaki dan, a trećina od 3 do 5 puta tjedno – istaknula je Sanja Žigić, MasterCard Country menadžerica za Hrvatsku, predstavljajući najnovije rezultate MasterIndex istraživanja o korištenju kartica i navikama potrošača u Hrvatskoj.
Istraživanje se provodi dvaput godišnje na uzorku od 1000 klijenata u dobi od 18 do 55 godina i ukazuje na brojne tržišne trendove na kartičnom tržištu, uključujući inovativne načine plaćanja.
Beskontaktno plaćanje, s kojim je upoznato 91 posto ispitanika, a koristi ga njih 40 posto, sve više i više uzima maha među potrošačima, a detaljnije se novim tehnologijama i rješenjima iz područja digitalnih plaćanja u svojoj prezentaciji pozabavio Brian Morris, direktor inovativnih plaćanja u MasterCardu za CEE regiju.
- Na tržištu se događa puno toga zanimljivog u načinima plaćanja, naročito u području plaćanja preko mobitela – kazao je Morris, objasnivši kako nas u ubrzo očekuju inovacije poput biometrijske autorizacije koje se već testiraju u SAD-u i Nizozemskoj.
- Plaćanje autorizacijom pomoću otiska prstiju ili čak selfie-ima (facial recognition tehnologija) je trend koji dolazi. Početna testiranja pokazuju da je taj model vrlo popularan među potrošačima – poručio je Morris, uz napomenu kako su zemlje CEE regije iznenađujuće aktivne u beskontaktnom plaćanju.
Što se sigurnosti tiče, ona se rješava tzv. tokenizacijom, radi se o MasterCardovoj tehnologiji u kojoj token mijenja karticu i ugrađuje se direktno u digitalni uređaj, a već ga koriste velike kompanije poput Applea, Googlea i Samsunga.
Na pitanje kada možemo očekivati uvođenje MasterPass-a u Hrvatsku, Morris je rekao kako to ovisi o brzini razvoja potrebne infrastrukture. Nije htio špekulirati o datumu, ali je istaknuo da se nada da će to biti u doglednoj budućnosti.