Dionica Applea nastavit će s rastom na krilima Apple Music usluge, a Pandora, Spotify i drugi servisi za slušanje glazbe već su počeli gubiti financijsku bitku.
Zaključak je to analitičara Saxo Banke nakon što je Apple predstavio dugo očekivani glazbeni streaming servis kao konkurenciju već etabliranim igračima poput Pandore, Spotifya, YouTubea, Rhapsodya i drugih.
Bez obzira na komentare da Apple nije donio nikakvu inovaciju već je to samo dodatak na njihovu postojeću ponudu, dionica Pandore pala je za 4,3 posto tijekom Appleovog predstavljanja slično kao i dionica RealNetworksa, internet streaming poslužitelja iz Seattlea.
Pandora i Spotify bez sumnje imaju prednost igrača koji su započeli s poslovanjem streaminga glazbe, pa je tako primjerice Spotify u svibnju izjavio da ima 40 milijuna aktivnih korisnika od kojih je deset milijuna na premium pretplati za 9,99 dolara mjesečno. Iz Pandore kažu da imaju 250 milijuna registriranih korisnika, od čega njih 3,3 milijuna plaća 4,99 dolara mjesečno. No, najvažnija prednost Applea u odnosu na te streaming gigante je jednostavno milijunski broj vlasnika Apple proizvoda, kao što je MacBook, iPhone ili iPad, pa je logično da će im Appleova streaming usluga postati osnovni izbor.
- Dugoročno treba zadržati Appleovu dionicu. Ostaje za vidjeti kako će se kretati prodaja Apple Watcha, ali Apple Music platforma trebala bi biti dodatna podrška rastu prihoda na duge staze. Prvi sljedeći poslovni rezultati objavljuju se krajem srpnja, a vjerujem da će se dionicom trgovati na oko 135 dolara – kaže za Saxo Banku Neil Flynn, manager u Alcuin Asset Managamentu i dodaje da je dionica Pandore već neko vrijeme u padu i trenutno se prodaje na oko 18 dolara s obzirom da su im i prihodi već dvije godine u padu.
Appleova nova usluga ujedno je značajno umanjila nade da će Spotify izaći na burzu.
- Da je Spotify mislio ići s IPO-om to bi već napravio i sada se to čini potpuno nevjerojatno s obzirom kakav je veliki suparnik Apple Music. Zapravo vjerujem da će velika tehnološka ‘riba‘ u određenom trenutku kupiti Spotify, tvrtka koja će biti dovoljno snažna da može konkurirati financijskoj snazi Applea – smatra Flynn.
Apple uređaji i iTunes za kupovinu glazbe na tržištu su već godinama, a s predstavljanjem usluge Apple Music korisnici će zasigurno preuzeti i besplatnu probnu opciju od tri mjeseca što će zasigurno smanjiti korištenje usluga na servisima Spotify i Pandora. Appleova taktika u sljedećih godinu dana vjerojatno će biti ciljanje vlasnika Apple proizvoda koji koriste Spotify i Pandoru, a korisnici će zatim odlučiti čiju će glazbenu knjižnicu plaćati, zaključuju u danskoj investicijskoj banci.