Poslovna scena
StoryEditor

Atlantic Grupa: 2014. rast poslovanja, uz najveći investicijski ciklus

24. Veljača 2015.

Atlantic Grupa je u 2014. ostvarila prihode od prodaje od 5,1 milijardu kuna, što u odnosu na godinu prije rast od 2,4 posto, dok neto dobit nakon manjinskih interesa iznosi 200 milijuna kuna i porasla je za 2,6 posto, izvjestili su u utorak iz Atlantica iz kojeg kao ključne događaje u prošloj godini uz ostalo ističu daljnje širenje proizvodnog i distribucijskog portfelja te izgradnju novog proizvodnog pogona energetskih pločica u Novoj Gradiški, najveće kapitalne investicije u povijesti kompanije.

Po podacima iz izvješća, dobit prije kamata i poreza (EBIT) u 2014. godini iznosi 440,7 milijuna kuna i porasla je 3,8 posto.

"Iako su 2014. obilježili iznimno teški makro i mikroekonomski uvjeti, primarno smanjena osobna potrošnja, snažna deprecijacija ruske rublje, elementarne nepogode u regiji te negativna kretanja većine tržišnih kategorija, Atlantic Grupa bilježi prihode i profitabilnost u skladu s najavljenim očekivanjima, uz kontinuirano smanjenje zaduženosti", ističe predsjednik Uprave Atlantica Emil Tedeschi u komentaru financijskog izvješća.

Tedeschi najavljuje da i u 2015. nastavljaju s fokusom na daljnji rast i internacionalizaciju poslovanja, upravljanje operativnim i financijskim rizicima, održavanje likvidnosti i upravljanje financijskim obvezama.

Iz Atlantic Grupe ističu kako su ukupnom rastu prihoda od prodaje u prošloj godini najviše pridonijeli strateško poslovno područje delikatesni namazi s rastom od 3,1 posto, strateško distribucijsko područje međunarodna tržišta s rastom od 4,8 posto te početak distribucije principala Unilever na području Hrvatske i Slovenije.

Navode i kako se kava, s 20,1 posto udjela u ukupnim prihodima od prodaje, ističe kao najveća pojedinačna kategorija s ostvarenih 1,03 milijarde kuna prihoda od prodaje.

Promatrano po tržištima, najveći rast od 17,4 posto ostvaren je na tržištu Slovenije, koje čini 15,8 posto ukupnih prihoda od prodaje.

Tržište Hrvatske ima najveći udio u ukupnom prihodu od prodaje od 25,1 posto, a lani je ostvarilo rast od 6,3 posto.

Po podacima iz priopćenja, vlastite robne marke Atlantic Grupe sudjeluju u prodaji sa 67 posto, distribucija proizvoda robnih marki principala s 18 posto, ljekarnički lanac Farmacia sa 6,2 posto, dok proizvodi koje Atlantic Grupa proizvodi kao privatne robne marke za velike poslovne sustave u zemlji i inozemstvu u ukupnom prihodu od prodaje imaju udio od 8,8 posto.

U priopćenju se navodi i kako su 2014. obilježili uspješan početak distribucije Unileverovog asortimana (Knorr, Hellman‘s, Axe, Rexona, Brut, Signal, Coccolino, Domestos, Cif itd.) na tržištu Hrvatske i Slovenije te izgradnja nove tvornice energetskih pločica Multipower iz asortimana sportske i aktivne prehrane u Novoj Gradiški.

S obzirom na uspješno izvedene radove u predviđenim rokovima, tehnološki tim započeo je s testnim proizvodnjama u pogonu, kako bi nakon prvog kvartala 2015. godine proizvodnja postigla punu funkcionalnost. Time je dovršen najveći investicijski ciklus u proširenje i razvoj vlastitih proizvodnih kapaciteta u povijesti poslovanja kompanije, ukupne vrijednosti od 100 milijuna kuna, ističu iz Atlantic Grupe.

Podsjećaju i da je s ciljem daljnje internacionalizacije poslovanja i jačanja brendiranog asortimana, u studenom 2014. godine Atlantic Grupa potpisala ugovor o 100-postotnom preuzimanju tvrtke Foodland iz Beograda i proizvodnim pogonima u podnožju Kopaonika.

24. travanj 2024 16:08