Najveći touroperator u Hrvatskoj Atlas do sredine ožujka već se približio gotovo cjelokupnom lanjskom bukingu sa stranih tržišta za programe po Hrvatskoj, a zahvaljujući tome, kao i jačanju aktivnosti za predsezonu, očekuje bolju godinu od lanjske, ističe direktor incominga u Atlasu Roman Reicher.
- Prošle je godine sa stranih tržišta Atlas zabilježio rast nešto iznad 40 posto, a ove godine slijedom odličnog i pojačanog, ali i ranijeg bukinga nego lani očekujemo nastavak pozitivnih trendova. Za sada je još teško predvidjeti koliko će rast iznositi, objasnio je Reicher iznoseći da organski rast bilježe na njemačkom, austrijskom i švicarskom tržištu, ali i na drugima, pogotovo s britanskog i skandinavskog.
Europska tržišta
Za tržište Velike Britanije pritom ističe da raste znatno više od očekivanja, što se vidi i po jakom bukingu u prvim mjesecima ove godine, dok za tržište Skandinavije kaže da je u dvoznamenkastom porastu i s novim charter letovima koje postavljaju njihova dva partnera s tog tržišta, čime proširuju poslovanje prema Zadru i njegovoj regiji te prema otocima Krku i Rabu preko riječke (krčke) zračne luke.
Napominjući kako im je, kao i drugima u turizmu, iznimno zanimljivo i njemačko tržište, Reicher naglašava da na tom tržištu ne surađuju s velikim touroperatorima poput TUI-ja i FTI-ja, koji najviše i ‘diktiraju‘ promet, nego s Thomasom Cookom i nizom drugih malih i srednje velikih touropretora s kojima već bilježe dvoznamenkaste poraste buking i prodaje ove godine, mada je to u apsolutnim brojkama još relativno mali broj putnika.
Pozitivan trend u krstarenju
- Izrazito vidljiv pozitivni trend ove godine imamo i u segmentu krstarenja, odnosno stranih kruzera jer smo postali servis brojnim kruzer kompanijama kojima dolaze brojni putnici te očekujemo dosta posla s njima oko transfera, izletničkih programa i drugog, iznosi Reicher, naglašavajući važnim što Atlas nije ovisan samo o jednom ili dva partnera na ključnim tržištima nego radi s više njih.
Ocjenjuje i da je Atlas općenito razgranao svoje poslovne aktivnosti po tržištima i s brojnim novim programima, kao i da na jačanje touroperatorskog biznisa u Hrvatskoj ove godine od strane jakih globalnih igrača (TUI i drugi) ne gledaju negativno niti kao na lošu konkurenciju nego kao priliku za nove poslove, s obzirom na Atlasove mogućnosti transfera i pružanja drugih raznovrsnih usluga.
- Da imamo više hotelskih kapaciteta, i naš rast bi mogao biti i veći, a kako je ove godine posebno izražen znatno raniji i pojačan buking, već sada u razgovoru s partnerima-hotelijerima čujemo da su većina hotela sa četiri i pet zvjezdica i oko 90 posto rezervirani za ljeto. Stoga pokušavamo i puno više radimo predsezonu sa stranim grupama i turama, poručuje Reicher, dodajući da ih raduje otvaranje novih i obnovljenih 40-ak hotela u Hrvatskoj ove godine jer to znači i više kapaciteta.