Poslovna scena
StoryEditor

Auti se kupuju razumom, a ne osjećajima

21. Lipanj 2015.

U prva četiri mjeseca ove godine Hrvati su kupili malo manje od 12.000 novih automobila, što je 1,2 posto manje nego u isto vrijeme lani.

Ipak, lani je prvi put nakon 2011. zabilježen rast prodaje novih automobila. Znatno ili ne, ipak je riječ o podatku koji bi mogao signalizirati određena pozitivna kretanja u cijelom gospodarstvu. Na tržištu prodaje automobila stanje je danas takvo da privatni kupci malo više kupuju u prosjeku jeftinije automobile, a zamjetan je i trend porasta prodaje rabljenih automobila. – Posljednjih godina odluka o kupnji više se donosi razumom, a manje emocijama. U prodaji automobila svakako je trend da svi kupci traže veću vrijednost za uloženi novac, kao i kvalitetu i sigurnost. Traže se dodatne pogodnosti uz novi automobil, dakle bolja oprema, tehnologija, sigurnost, produljeno jamstvo, servisni paketi. Kupci jednostavno žele znati da su u ovim nesigurnim vremenima dobili najviše za svoj novac – objašnjavaju u tvrtki Porsche Croatia, najvećoj u sektoru prodaje i održavanja motornih vozila. Potpuni paket Kad je prije šest godina počela ekonomska kriza u Hrvatskoj, jedno od najpogođenijih bilo je upravo tržište novim automobilima. – Da bismo osigurali opstanak i nas kao uvoznika marki VW, Audi, SEAT i Škode, ali i cijele svoje ovlaštene trgovačke i servisne mreže, morali smo provesti mnogo mjera koje su na kraju dale pozitivne rezultate. Ponajprije smo neprestano radili na tome da kvaliteta naših proizvoda, usluga i cijele prodajno-servisne mreže ostane na visokoj razini, čak i višoj nego prije, te da svim potencijalnim kupcima pružimo maksimum, ali i neke inovativne tehnologije i pakete. To se odnosi i na prodaju, ali i na postprodaju, u kojoj kupcima posljednjih godina nudimo razne pogodnosti kojima im omogućujemo da povoljnije održavaju i kupuju svoje automobile – ističu iz tvrtke Porsche Croatia.  Zarada u autoindustriji danas ovisi o kompletnom paketu usluga koje se nude kupcima, od prodaje vozila do postprodaje. – Razvojem modela usluge upravljanja voznim parkom za segment korporativnih kupaca tvrtke su ostvarile dvostruku prednost – komercijalno racionalnu nabavu i orijentaciju na osnovnu djelatnost. U segmentu prodaje novih vozila privatnim kupcima razvijali smo ponudu s dodanom vrijednošću za kupca – produljenje jamstva na vozilo i kreiranje posebnih paketa iz okružja korištenja automobila koji su za kupca komercijalno atraktivni i pri kupnji novog vozila mogu se kombinirati s financijskim popustom. Ono što je važno, unaprijeđena je komunikacija s kupcima te razvijena platforma putem koje kupci sudjeluju u kreiranju vlastite najpovoljnije ponude – objašnjava Dubravko Tomašić, član Uprave Auto Zubaka. Poslije prodaje Jedan od načina na koje se kupce privlači u autosalone stalne su akcije i sniženja kojima prodavači pokušavaju prodati automobile. No uz proizvod naglašava se takozvana postprodaja. Tako se novim vlasnicima automobila nudi niz usluga kao što su pravo na doživotno mobilno jamstvo redovitim servisnim pregledima i održavanjem vozila kod ovlaštenih servisnih partnera, servis za sva vozila starija od četiri godine, zamjensko vozilo za trajanja radova u servisu, izravni prijam, hotel za gume, 24-mjesečno jamstvo na gume...

18. travanj 2024 07:07