Končar je zatražio da predstavnici BiH i službenih putem pošalju svoje prijedloge, koji moraju sadržavati jamstvo vlade, da se dug koji Željeznice Federacije BiH imaju prema Končar-Električnim vozilima za modernizirane lokomotive plati u ratama, a da se Končarev niskopodni elektromotorni vlak, za kojeg tvrde da nemaju izvora sredstava, vrati ili proda, izvijestili su danas iz Končara.
- Nakon što primimo i službene prijedloge, razmotrit ćemo ih i u kratkom roku dati odgovor -ističu iz Končar-Električnih vozila u priopćenju o jučer održanom sastanku hrvatskih i predstavnika BiH.
Sastanku, održanom u organizaciji Hrvatske banke za obnovu i razvitak (HBOR), bili su nazočni predstavnici hrvatskih ministarstava pomorstva, prometa i infrastrukture te vanjskih i europskih poslova, Končara, HBOR-a, predstavnici Ministarstva prometa i komunikacija Federacije BiH i Željeznica Federacije BiH.
Tema sastanka bilo je plaćanje duga Željeznica Federacije BiH prema Končar-Električnim vozilima za posao modernizacije lokomotiva i za isporučen niskopodni elektromotorni vlak. Te izvozne poslove Končar-Električna vozila su osigurala policom HBOR-a, a u međuvremenu su, radi neplaćanja od strane Željeznice Federacije BiH, te police naplatili.
Preostaje naplatiti potraživanja od Željeznice Federacije BiH koja su sad, u najvećem iznosu, sukladno uvjetima pod kojima je ugovorena polica s HBOR-om, namijenjena HBOR-u, ističe se u priopćenju.
Predstavnici BiH su predložili plaćanje duga za modernizaciju lokomotiva u ratama, a za vlak, uz tvrdnju da nemaju izvora sredstava, predlažu njegovo vraćanje/prodaju, navode iz Končara i dodaju da su predstavnici Končar-Električnih vozila i HBOR-a poručili da se prijedlozi pošalju i službenim putem te da moraju sadržavati i jamstvo vlade.
Sarajevski Dnevni avaz objavio je danas da će BiH Končarov vlak, koji su Željeznice Federacije BiH nabavile krajem prosinca 2009. godine za 5,3 milijuna eura, vratiti Hrvatskoj i namiriti preostala dugovanja.
Sarajevski list prenosi i kako je na jučerašnjem sastanku utvrđeno da dug Željeznica Federacije BiH prema Končaru iznosi 11,5 milijuna eura, čemu treba dodati i 900 tisuća eura zateznih kamata. Dug se nakon višegodišnjeg odgađanja konačno mora platiti, potvrdio je za Dnevni avaz ministar prometa i komunikacija FBiH Enver Bijedić.
Po njegovim riječima, najbolje rješenje za sve je da se vlak vrati Končaru jer će se time izbjeći dalje gomilanje dugova. Nakon što se to učini ipak ostaje dug od još šest milijuna eura, a dogovoreno je da Željeznice Federacije BiH mjesečno vraćaju po 300 tisuća eura, što planiraju utržiti od najma lokomotiva Turskoj, rekao je Bijedić i prenio kako Končar želi jasna jamstva da će se dug isplatiti.