Ima tome više od deset godina da se u Zadru planiralo plavu ribu prodavati u lancu fast food ribljih restorana koji su se zvali “Srdela snack”, ali projekt nije uspio. Sada, opet u Zadru, kreće novi pilot-projekt koji ima istu namjeru, plavu ribu staviti na tanjur turista, upakiranu u fast food priču. - CroSea je pilot-projekt kojemu je cilj u mjesec dana vidjeti ima li takav koncept prodaje plave ribe šansu za daljnju komercijalizaciju - kaže Šime Erlić, pročelnik za EU fondove Grada Zadra. Prodaja plave ribe oduvijek je ugostiteljima predstavljala izazov. Potražnja je više nego solidna, ali priča o plavoj ribi u fast food varijanti nikako da zaživi. Evo zašto: - Nudimo slane marinirane inćune, nešto srdele i druge sitne ribe, ali je nabavljamo iz druge ruke, unaprijed prerađenu. Inćune od riječke tvrtke Adria fileti, a srdele od Leda. Problem je što nema direktne povezanosti ugostitelja i ribara. To je siva zona. Ribari će radije prodavati na veliko nego s lokalnim restoranima uspostaviti kontinuiranu dostavu robe na malo - kaže dubrovački ugostitelj Maro Hajdarhodžić. Slično razmišlja i suvlasnik restorana Bepa! u Splitu Hrvoje Malenica. Njegov restoran imao ju je u ponudi, ali je odustao jer, kaže, nije mogao s ribarima dogovoriti stalnu nabavu robe. - I danas imamo sitnu plavu ribu na meniju, a tuna je od otvaranja jedno od najtraženijih jela i odlične je kvalitete. Tunjevinu ipak ne nabavljamo direktno od lokalnih ribara jer ne mogu osigurati kontinuiranu dobavu i kvalitetu, što je restoranima osnovno - kaže Malenica. Autori projekta CroSea nadaju se kako će to uspjeti promijeniti.
info