Poslovna scena

Domaća elektroindustrija morat će se ujediniti da bi opstala na tržištu EU

Proizvođač kabela Elka prije dvije je godine, kada je kormilo Uprave preuzeo Vatroslav Sablić prešavši iz susjednog Diokija, bio u vrlo nezavidnoj situaciji.

Glavne teme bile su otpuštanja, rezanje troškova, zaduživanje za pokrivanje obveza i slično. Danas su teme profitne marže, novi proizvodi i tržišta. Iako na Žitnjaku još ne cvjeta samo cvijeće, trend se uvelike promijenio i prva kriza je za njima. Tvrtka je u vlasništvu Skab Corporationa (45,9 posto) Dušana Sekulića, varaždinske Cotre (38,1 posto) i malih dioničara (16 posto). Siva eminencija Elke je pak dugogodišnji predsjednik Nadzornog odbora i bivši premijer Franjo Gregurić.

• Prije dvije godine Elka je bila na koljenima, kako izgleda danas nakon restrukturiranja?
- Nakon provedenog restrukturiranja 2011. godine odvojene su nekretnine i osnovni biznis - proizvodnja kabela. Tvrtka se prije zvala Elka kabeli, a sada je osnovni biznis u Elki d.o.o., a nekretnine u Koledovčina nekretninama d.o.o. Proveli smo najteži dio, a to je reduciranje svih fiksnih troškova, koji su smanjeni za oko 20 milijuna kuna na godišnjoj razini. Zaposlenih je 25 posto manje, ali sada povećavamo njihov broj. Tvrtka se u potpunosti stabilizirala i nakon četiri godine Elkino je poslovanje pozitivno, a prihod se vraća prema pretkriznim brojkama. Nemamo problema s likvidnošću, što je u današnje vrijeme rijetkost, a planiramo smanjivati i dugove koji su nastali u vrijeme snažnog pada prihoda i borbe za goli opstanak.

• U vrijeme najveće krize prihod je pao na oko 350 milijuna kuna, koliki je bio lani i što se očekuje u 2013.?
- Lani smo ostvarili 420 milijuna kuna, a 2013. možemo biti prilično sigurni da će, sudeći prema prvom kvartalu, prihod biti od 480 do 500 milijuna kuna. Nakon nekoliko godina gubitaka ušli smo u zonu pozitivnog poslovanja, s dobiti, koju u 2013. planiramo još povećati. Cilj nam je daljnji rast, ne samo u obujmu nego i u kvaliteti, a ove i sljedeće godine fokus nam je na razvoju novih proizvoda i stvaranju profitabilnijeg asortimana.

>>> Cijeli intervju pročitajte u novom broju Lidera

Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju
vezani članci