Poslovna scena
StoryEditor

Domaći projekti lani ubrali više od dva milijuna kuna

25. Siječanj 2015.

Grupno financiranje (engl. crowdfunding) bilježi uzlazni trend u Hrvatskoj, pokazuju podaci istraživanja provedenoga na najpopularnijim svjetskim crowdfunding-platformama za projekte koji su završili u 2014.

Na različitim crowdfunding-platformama pokrenuto je 45 projekata koji su imali bar jednog podržavatelja.

– Prijavljeni projekti imali su prilično ambiciozno postavljene ciljeve, pa je tako ukupan traženi iznos domaćih projekata premašivao 7,5 milijuna kuna. Od 45 projekata samo ih je 14 ostvarilo zadani financijski cilj i uspješno završilo kampanju. Za domaće projekte prikupljeno je malo više od dva milijuna kuna koje je uplatilo 6636 podržavatelja – kaže Hrvoje Hafner, autor bloga Crowdfunding.hr i stručnjak za crowdfunding.

Projekt koji je obilježio godinu, navodi Hafner, računalna je videoigra ‘The Red Solstice’ koja je prikupila 380 tisuća kuna s najviše podržavatelja, njih čak 1504. Zagrebački inkubator poduzetništva imao prvu hrvatsku i za sada jedinu investicijsku (za vlasničke udjele) kampanju u kojoj je prikupljeno najviše novca, iznad 660 tisuća kuna. Najambiciozniji projekt protekle godine bio je S3TR, urbano električno vozilo, za koje je traženo gotovo dva milijuna kuna, a prikupljeno je samo 16 tisuća.

Najviše domaćih projekata bilo je u kategoriji računalnih igara, što je u skladu s trendom na Kickstarteru. Od ostalih projekata Hefner izdvaja kampanju za prvu domaću ‘craft’-pivovaru Nova runda, koja je prikupila 7660 dolara od 141 donatora i danas proizvodi jedno od traženijih piva u Zagrebu. U ovoj godini očekuje se nastavak rasta grupnog financiranja i konačno pozicioniranje domaćih potrošačkih proizvoda s područja tehnologije i dizajna. Procjenjuje se da je u 2014. u svijetu na različitim crowdfunding-platformama prikupljeno ukupno 10 milijardi dolara.

22. studeni 2024 11:46