Poslovna scena
StoryEditor

Izlaz iz teškoća vidimo na dalekim tržištima Azije i Afrike

31. Srpanj 2014.

Dukat mliječna industrija prošlu je godinu završio s 1,4 milijuna kuna dobiti, što je bio znatan pad u odnosu na 2012. Ostvareni su i nešto manji prihodi, a u ovoj se godini negativni trend nastavio.

Direktor te tvrtke Alen Fontana ne krije da je Dukat snažno osjetio udar na mliječni sektor, pa su u toj kompaniji odlučiti potražiti izlaz na neka druga tržišta, razvijajući nišu mliječnih deserata. Zahvaljujući investiciji vrijednoj 6,6 milijuna kuna Dukat je potkraj prošle godine, kao jedina mljekara u Hrvatskoj, počeo proizvodnju i izvoz trajnih mliječnih deserta u 17 dalekih zemalja. Kako je još tada govorio, hrvatske tvrtke premale su da bi mogle odgovoriti količinama na tržištu, a s druge strane konkurencija je iznimno jaka, pa je orijentacija na tu nišu strateški potez. Fontana je odgovorio na pitanja koja tište kompaniju i sektor, ali na neka nije, poput onog zašto u udrugu CroMilk, čiji je jedan od osnivača Dukat, ne žele ući njegovi konkurenti Vindija, Zdenka i Belje. Osim toga nije htio govoriti o poslovanju kompanije u prvoj polovini ove godine.

• Kako se pokazala orijentacija na nišu mliječnih deserta i što Dukat planira da bi opstao na tržištu?

- Domaći mljekarski sektor imao je negativne efekte od ulaska Hrvatske u EU i izlaska iz Cefte, koji su multiplicirani teškom gospodarskom situacijom u zemlji te neprekidnim smanjenjem kupovne moći hrvatskog potrošača. Tako je izlazak Dukata na daleka tržišta jedan od strateških projekata kojim nastojimo odgovoriti na nepovoljne sektorske i gospodarske trendove. Ipak, riječ je iznimno kompleksnom projektu, kako u kontekstu razvoja specifičnih proizvoda tako i u kontekstu administracije. Tim je iskorakom Dukat postao i svojevrsni ambasador domaće prehrambene industrije na dalekim tržištima.

• O kojim je konkretno tržištima riječ?

- Od prosinca 2013. kada smo pokrenuli izvoz u daleke zemlje otvorili smo tri nova tržišta: Hong Kong, Singapur i Mozambik, a uskoro i Angolu. Na otvaranju tržišta Južne Amerike i ostatka Kine intenzivno radimo uz podršku naših institucija.

• Kakvi su izvozni rezultati od izlaska iz Cefte i koliko je to u odnosu na prije?

- U prvih šest mjeseci ove godine udio izvoza na tržišta Cefte u ukupnim prihodima Dukata, u odnosu na isto razdoblje lani, smanjen je za 2,5 posto. Izlaskom iz Cefte domaći je proizvod postao cjenovno nekonkurentan na, do prije godinu dana, najvećim izvoznim tržištima domaće prehrambene industrije. Gubici mliječne industrije mjere se u desecima milijuna kuna, koje, nažalost, nije moguće nadoknaditi u kratkom roku. Ipak, svojim znanjem i ekspertizom uspjeli smo unutar grupe Lactalis izboriti poslove kojima smo jače iskoračili na tržišta EU.

Cijeli intervju pročitajte u novom broju Lidera. Možete ga pročitati na iPadu, a aplikaciju s pomoću koje ga možete kupiti skinite OVDJE. Tiskano izdanje možete kupiti na prodajnim mjestima koja možete pronaći OVDJE.

28. travanj 2024 06:46