Poslovna scena
StoryEditor

JGL prisutan na bjeloruskom tržištu

06. Studeni 2014.
Piše:
lider.media

Regija CIS, koja obuhvaća države bivšeg Sovjetskog Saveza, za JGL strateška je regija s iznimnim potencijalom na kojoj je tvrtka prisutna od 1998. te ostvaruje visoke stope rasta.

JGL je prisutan s vlastitim operacijama u Rusiji gdje zapošljava 219 zaposlenika, u Ukrajini s 51 i Kazahstanu s 44 u procesima registracije, marketinga i promocije te logistike. Na ostalim tržištima CIS-a poput Gruzije, Azerbajdžana, Armenije, Uzbekistana, Mongolije, Kirgistana, Tadžikistana i Moldavije, JGL nastupa kroz B2B model poslovanja putem ekskluzivnih distributera, što osigurava prisutnost s ključnim brendovima tvrtke.

Unatoč krizi s kojom se tvrtka trenutačno suočava, izraženim valutnim rizicima analizirajući specifičnosti pojedinih tržišta te regije, izdvojeno je tržište Bjelorusije kao tržište velikog potencijala, što je rezultiralo odlukom da se ove godine pokrenu vlastite operacije te da se u glavnome gradu Republike Bjelorusije, Minsku, otvori predstavništvo. JGL je još u 2011. započeo s aktivnostima na bjeloruskom tržištu putem partnerske tvrtke koja je u protekle tri godine pružala podršku pri registraciji, distribuciji te promidžbi tvrtkinih proizvoda, stoga je ovaj iskorak logičan slijed aktivnosti započetih prije tri godine.

U Bjelorusiji živi oko deset milijuna stanovnika, a procjena je da farmaceutsko tržište godišnje vrijedi oko milijardu američkih dolara te ne čudi što je JGL izabrao baš bjelorusko tržište za svoje daljnje tržišno širenje u regiji CIS-a.

JGL trenutačno u Bjelorusiji ima registrirano 15 vlastitih proizvoda: gotovo cjelokupnu liniju Aqua Maris, Draminu, Feminal i Vagilak. U tijeku je i registracija Rinomarisa, proizvoda iz kategorije nazalnih dekongestiva, inovativnog spreja za nos u kojem je djelovanje pouzdanog lijeka, ksilometazolina, kombinirano s ljekovitošću morske vode i Rozamet kreme, lijeka za terapiju rozaceje.

Paleta proizvoda širit će se i dalje, prema zacrtanom planu i dinamici u cilju da JGL i na tom tržištu osvoji kupce ponajprije visokom kvalitetom svojih proizvoda. Do kraja 2014. JGL Bjelorusija brojit će deset zaposlenika. Petogodišnji plan zapošljavanja fokusirat će se na zapošljavanje stručnih suradnika u promociji, već sljedeće godine plan je zaposliti osam novih zaposlenika, a u 2019. predstavništvo bi trebalo zapošljavati ukupno 27 zaposlenika.

JGL u Bjelorusiji izravno surađuje s četirima vodećim veledrogerijama, što osigurava prisutnost JGL-ovih proizvoda u polovini ljekarni na cijelom bjeloruskom teritoriju.

Rezultati su za prva tri kvartala 2014. ohrabrujući: JGL zauzima deset posto udjela na bjeloruskom tržištu u segmentu fizioloških otopina i otopina na bazi mora, bez obzira na jaku i razvijenu konkurenciju. Plan izvoza JGL-a za 2014. u Bjelorusiju vrijedan je gotovo milijun eura, a u narednoj godini JGL planira povećati prodaju i prihodovati oko 1,5 milijuna eura.

Riječka farmaceutska kompanija tijekom sljedećih pet godina namjerava zauzeti vodeću poziciju u nasal saline segmentu i segmentu bolesti putovanja s brendom Dramina u Bjelorusiji.

22. studeni 2024 15:49