Poslovna scena
StoryEditor

‘Kada vidim koliko doprinose zapošljavanju, dođe mi da pijem više Coca -Cole‘

25. Rujan 2013.

- U 45 godina, koliko poslujemo u Hrvatskoj, pokazali smo stvarne namjere da tu i ostanemo. U Hrvatskoj se može uspješno poslovati u postojećim ekonomskim i sociološkim uvjetima i iza tih tvrdnji stojimo kada nas iz drugih zemalja kontaktiraju potencijalni investitori - izjavila je Lana Popović, direktorica poslovanja Coca-Cole za JI Europu na današnjem Poslovnom forumu u organizaciji Coca Cole i Lidera.

Osim radi 45. obljetnice poslovanja u Hrvatskoj, Forum je organiziran i kako bi se predstavila Studija o socioekonomskom utjecaju Coca-Cole u Hrvatskoj u 2012. godini, koju je, u suradnji s međunarodnom tvrtkom Steward Redqueen, izradio i predstavio profesor i ekonomski stručnjak Ethan B. Kapstein. 

- Na svjetskoj razini nema dovoljno rasprava o tome koja je uloga privatnog sektora u društvu i koliko privatne tvrtke doista utječu na ekonomski i društveni razvoj zajednica u kojoj posluju. Pojavnost neke kompanije samo je vrh sante leda, njihov utjecaj proteže se puno dublje. Uloga privatnog sektora je ključna za inovacije, investicije, zapošljavanje i usavršavanje znanja te širenje ponude za konzumente. Coca-Cola stvara javna dobra za zajednicu, bez obzira na to konzumira li netko to piće ili ne jer jača lokalnu industriju. I dokle god poslovno okuženje bude stimulativno za kompanije, dotle će one investirati i širiti svoj utjecaj - izjavio je Kapstein.Rezultati Studije su pokazali da Coca-Cola svojim poslovanjem trenutno doprinosi hrvatskom BDP-u sa 0,7 posto, a s jedan posto sudjeluje u trenutnom broju radnih mjesta u Hrvatskoj.

Jedna izravno potrošena kuna na njihove proizvode osigurava dodatnih devet neizravno potrošenih, a na svako svoje radno mjesto Coca-Cola osigurava njih još 12. Od 550 direktno zaposlenih, indirektno je za poslovanje kompanije vezano još 7400 radnih mjesta. 

O neizravnim utjecajima na društvo i ekonomiju lokalnih zajednica razgovaralo se na okruglom stolu, na kojem su sudjelovali predstavnici ekonomskih institucija, Vlade i privatnog sektora. Popović je tom prigodom izjavila da, kad je prvi put vidjela rezultate Studije, da je osvijestila činjenicu da se niti u jednoj zemlji niti jedna tvrtka ne može gledati izolirano te da privatni sektor, zajedno s Vladom i nevladinim organizacijama mora stvoriti poticajnu klimu i poticati društvo na stvaranje dodane vrijednosti.

Gordan Maras, ministar poduzetništva i obrta izjavio je da se Vlada trudi svojim mjerama poticati konkurentnost gospodarstva te najavio ove godine dodatno rasterećenje gospodarstva parafiskalnih nameta u iznosu od 700 milijuna kuna. - Sada kad smo ušli u EU, pred nama je veliko tržište, oslanjamo se na industrije poput turizma i bilo bi dobro da postoji više kompanija poput Coca-Cole, koje svoje proizvode prodaje u turizmu. Kada vidim koliko ta kompanija doprinosi zapošljavanju, dođe mi da pijem više Coca-Cole - izjavio je Maras. 

Da je Coca-Cola hrvatski proizvod izjavio je na okruglom stolu i Darko Knez, predsjednik Uprave Konzuma, kojem je Coca-Cola s jedne strane konkurent, ali i nezaobilazan partner. - Ove smo godine u regiji zajedno ostvarili preko 60 milijuna eura prihoda, Coca-Cola u Konzumu sudjeluje sa 20 posto udjela u svim pićima te 55 posto u gaziranim pićima. Zajedno smo našli rješenje kako da lanac opskrbe bude efikasan kao cjelina. Za nas je Coca-Cola domaći proizvod, budući da se proizvodi u Hrvatskoj - izjavio je Knez, osvrnuvši se i na Konzumov i Agrokorov doprinos hrvatskom gospodarstvu. U trgovini zapošljava 12 tisuća radnika, većina Konzumovih partnera je hrvatskih te, prema riječima Kneza, 70 posto proizvoda u realizaciji je hrvatskog podrijetla. 

Ekonomist Mladen Vedriš zatvorio je Forum s tezom da će Coca-Cola u BDP-u moći sudjelovati i s većim udjelom , kada turistička sezona bude trajala dulje od šest mjeseci i kada ulazni troškovi kompanija budu manji, što bi nam općenito pomoglo da se dignemo na ljestvici konkurentnosti.

16. travanj 2024 01:57