Poslovna scena
StoryEditor

Kako iskoristiti Svjetsko prvenstvo: Mala zemlja za velike investicije

12. Lipanj 2014.

Dok pivovare trljaju ruke i navijaju za Hrvatsku, ministar turizma navija za - Portugal, Ganu i SAD.

Naime, ako te tri reprezentacije u Brazilu izbace Njemačku iz drugoga kruga, mogli bismo imati odličnu turističku sezonu. Doguraju li pak Nijemci do finala, na Jadranu će biti praznih soba... Agencijama je propala velika lova od naših navijača, pa u skladu s time i roaming teleoperaterima. No nešto će se ipak zaraditi. Dobro su, čini se, prošli i prodavači televizora. Planirana je prodaja 30-ak posto veća od lanjske, iako je još neizvjesno koliko će uređaja koji su plasirani na tržište zaista biti i prodano. Iako je to rast, u pretkriznim godinama veliki sportski događaji dizali bi prodaju 80-100 posto. No najveću korist trebali bismo imati u promotivnom smislu, od prve utakmice s Brazilom. Hrvatsku će gledati dvije milijarde ljudi. A kako smo to iskoristili? Dok bi turizam trebalo promovirati po cijelome globusu, Lorencin još bira šefa Turističke zajednice. A ako se turizam negdje i uspio prošvercati na margini nogometne priče, ostalo bi sve na tome.

Upravo prije tjedan dana savjetnik britanskog premijera Camerona, Conrad Bird upozorio je u Lideru da Hrvatska može ponuditi mnogo više od turizma, ali svijet to ne zna. Moja kolegica rekla bi da se nitko nije sjetio da Hrvatsku promovira kao malu zemlju za veliki odmor... i još veće investicije. Doduše, strana ulaganja od 2003. nisu bila tako nisko kao danas. S druge strane, upravo ta niska baza daje prostora za veliki investicijski skok. A ionako pričamo samo o marketinškom sloganu.

19. travanj 2024 03:13