Poslovna scena
StoryEditor

Kako su osiguravajuće kuće poslovale u svibnju?

12. Lipanj 2014.

Bruto premija 26 hrvatskih osiguravajućih društava na kraju svibnja ove godine iznosila je 3,9 milijardi kuna te je prema istom mjesecu lani niža za nešto više od 187 milijuna kuna, od čega se gotovo 157 milijuna kuna odnosi na pad premije u obveznom auto osiguranju, pokazuju podaci Hrvatskog ureda za osiguranje (HUO).

Ukupna je bruto premija hrvatskih osiguravatelja u svibnju ove godine tako bila za 4,5 posto niža nego krajem svibnja prošle godine.

Pritom je premija u segmentu životnih osiguranja rasla za 6 posto, na 1,1 milijardu kuna, dok je premija od neživotnih osiguranja smanjena za čak 8,1 posto, na 2,8 milijardi kuna.

Promatrano prema vrstama osiguranja, premija u osiguranju od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, odnosno u obveznom auto osiguranju, na kraju svibnja je iznosila gotovo 1,1 milijardu kuna te je prema istom razdoblju lani manja za čak 12,5 posto ili 156,94 milijuna kuna.

Posljedica je to početkom godine započete liberalizacije tržišta obveznog auto osiguranja, koje čini gotovo trećinu hrvatskog tržišta osiguranja. Istodobno s liberaliziranim cjenicima za obvezno auto osiguranje, neki od 14 osiguravatelja koji nude osiguranje automobila uveli su i nove uvjete kasko osiguranja, što bi trebalo kompenzirati dio gubitaka u premiji obveznog osiguranja.

To bi mogao biti i razlog bitno niže stope smanjenja premije od kasko osiguranja cestovnih vozila u svibnju ove prema svibnju prošle godine - za 6,1 posto, na 285,7 milijuna kuna.

U ‘klasičnom‘ životnom osiguranju, na koje otpada gotovo četvrtina ukupne premije, bruto premija je istodobno porasla za 7,4 posto, na 975,4 milijuna kuna.

Podaci HUO-a pokazuju da Croatia osiguranje (CO) i dalje drži prvo mjesto po visini zaračunate bruto premije. Ona je na kraju svibnja iznosila 1,2 milijarde kuna, što je 30,97 postotni udio na hrvatskom osigurateljnom tržištu.

S upola manjim udjelom, od 15,16 posto, odnosno premijom u iznosu od 596,4 milijuna kuna, na drugom je mjestu Allianz osiguranje, a treći je Euroherc s 356,14 milijuna kuna premije i tržišnim udjelom od 9,06 posto.

CO krajem svibnja drži i vodeće mjesto u segmentu neživotnih osiguranja, s udjelom na tržištu od 37,8 posto, odnosno premijom od 1,07 milijardi kuna, a slijede Euroherc s udjelom od 12,57 posto i Allianz s 11,6 posto udjela.

Allianz je pak i dalje vodeće društvo u segmentu životnih osiguranja. U tom tržišnom segmentu drži 24,15 postotni udio, s premijom od 265,7 milijuna kuna.

Drugo je CO, s 13,36 posto udjela i premijom od 147 milijuna kuna, a na trećem je mjestu Wiener osiguranje Vienna Insurance Group, s 9,68 postotnim udjelom i 106,5 milijuna kuna zaračunate bruto premije krajem svibnja ove godine.

26. travanj 2025 03:15