Poljski avioprijevoznik LOT nakon kraćeg izbivanja s hrvatskog tržišta (u lipnju su letovi bili obustavljeni zbog obveze restrukturiranja koju je odredila Europska komisija) vraća se s letovima na liniji Zagreb-Varšava od siječnja sljedeće godine.
Ambicije poljske aviokompanije ovaj su put šire i uključuju želju postati vodeći zračni prijevoznik u Hrvatskoj, razviti mrežu letova i biti prvi izbor putnika, objašnjeno je na radnom doručku za novinare u Veleposlanstvu Poljske u Zagrebu. LOT će u početku letjeti do 4 puta tjedno, no plan je u ljeto povećati broj letova na svaki dan, a kao jednu od svojih prednosti u kompaniji navode vrlo pogodne mogućnosti transfera iz Varšave prema drugim destinacijama u Europi, Americi i Kanadi. Najjeftinija karta, objasnila je regionalna direktorica Jolanta Grala-Bednarčik, koštat će 79 eura, dok će se skuplje karte kretati od 139 eura.
Kompanija u stopostotnom vlasništvu države trenutno leti za 60 destinacija na četiri kontinenta i može se podičiti najmodernijom i najmlađom flotom u Europi sa šest Boeing Dreamlinera i 86 godina iskustva te čini dio rastuće gospodarske suradnje dvaju zemalja. Kako je pojasnio veleposlanik Maciej Szymanski, kada je došao u Hrvatsku nije bilo previše tvrtki koje surađuju, no stvari su krenule, iako trenutnom razinom suradnje još uvijek nije zadovoljan. Hrvatski izvoz u Poljsku rastao je 60 posto, dok je poljski u Hrvatsku skočio 43 posto ove godine, što sugerira da će razmjena uvjerljivo prijeći pola milijarde eura. U prva tri kvartala ove godine, poljske su kompanije na hrvatskom tržištu prodale roba i usluga u vrijednosti 414 milijuna eura, najviše u poljoprivredno prehrambenom i elektromehaničkom sektoru. S obzirom na rast zanimanja poljskih tvrtki za Hrvatsku, u veleposlanstvu očekuju povećanje poljskih ulaganja, a neki od recentnih primjera uključuju ulaganje tvrtke Press Glass u pogon u Varaždinu (200 zaposlenih, iznimno dobri rezultati i očekivano povećanje zaposlenih na 400) i OT Logistics u Luku Rijeka (značajan dioničar), pri čemu valja napomenuti da poslovanje namjerava pokrenuti i logistička kompanija C.Hartwig. Prijašnja ulaganja odnose se na Inter Cars, Pol-Mot Holding, Asseco, GTC, LPP i CCC. Od značajnih ulaganja u suprotnom smjeru, mogu se istaknuti Orbico, koji ima vrlo ambiciozne planove u Poljskoj, Dalekovod i Pliva. Težnja je, rekao je Marek Lyzwa, šef Odjela za promociju trgovine i ulaganja Veleposlanstva u Zagrebu, dosegnuti uskoro iznos od milijardu eura razmjene.
Poljska je jedina država Europske unije koja nije zabilježila pad BDP-a od izbijanja krize i nerijetko se koristi kao najbolji primjer uspješnog vođenja ekonomske politike. Prosječna plaća je oko tisuću eura, kumulativan rast BDP-a od 1990. do danas je 238 posto, a u sljedeće tri godine prosječan rast bit će 3,5 posto. Ovakav rast i smanjenje jaza s bogatim državama EU (prema paritetu kupovne moći, Poljska je dosegla 55 posto BDP-a per capita Njemačke i 70 posto Španjolske), Poljska duguje ponajprije izvoznoj orijentaciji ekonomije (165,8 milijardi eura prošle godine), dobro koncipiranoj ekonomskoj politici koju su radili stručnjaci tijekom tranzicije na tržišnu ekonomiju (politika i danas uglavnom prepušta ekonomske odluke struci) i vještom korištenju EU fondova. Veleposlanik je, doduše, napomenuo kako Poljaci nisu fondove EU doživjeli kao cilj, za razliku od nekih drugih članica, već kao dodatnu nagradu s obzirom da su približavanje EU i korištenje predpristupnih fondova počeli puno ranije.