Poslovna scena

FOTO: Međunarodni festival dizajna Dan D

Trodnevni festival međunarodnog dizajna Dan D širom je otvorio svoja vrata te ugostio poduzetnike i dizajnere u cilju povezivanja te dvije branše. Samo otvorenje festivala pozdravio je i predsjednik Ivo Josipović koji je pohvalio inicijatore ove ideje.

- Sjajno je što se radi na inicijativi povezivanja dizajna s poduzetništvom, to je ono što treba svakoj tvrtki u Hrvatskoj - izjavio je Josipović. Na Danu D, kao najbolji hrvatski primjeri dobre suradnje dizajnera i poduzetništva predstavile su se tvrtke Chiavalon, Kvadra, hostel Golly & Bossy, Vinoteka Bornstein i Lega-Lega.

Tvrtku Chiavalon, koja se bavi proizvodnjom maslinovog ulja, predstavio je Sandi Chiavalon koji je rekao kako uspjeh na europskom tržištu duguju upravo dizajnu.
- Bez dizajna ne bi mogli uspjeti. Dajte ljudima koji znaju bolje od vas da rade za vas. Najgore je kada pokušavate izaći na tržište s dizajnom iz kućne radinosti, to gotovo nikad ne uspije - rekao je Chiavalon.
Tomislav Knezović iz Kvadre istaknuo je kako je njihova proizvodnja također uvelike porasla nakon intenzivne suradnje sa dizajnerima, dok je Ante Kotarac napomenuo kako bez suradnje s mladim dizajnerima ne bi uspio stvoriti brend koji je prepoznat u cijelom svijetu. Slična iskustva ima i Vlado Borošić, Vinoteka Bornstein, koji je napomenuo kako je tajna njihovog uspjeha upravo u pričanju priča kroz oči i maštu hrvatskih dizajnera.
Predstavili su se mladi i ambiciozni dizajneri koji su uspjeli unovčiti svoje znanje i vještine te zahvaljujući vlastitim dizajnom i idejama pokoriti hrvatsko tržište. Oni su studio MIT, a predstavili su svoj brend Lega-Lega koji je poznat među mladim ljudima u Hrvatskoj. Oni tvrde da ako svi koji imaju viziju i entuzijazam moraju uspjeti na tržištu te da je usmena predaja najučinkovitiji oblik marketinga.

Da se u Hrvatskoj ipak i dalje slabo radi na povezivanju te dvije branše potvrdili su svi predavači na današnjem Danu D složivši se kako poduzetnici još uvijek ne shvaćaju moć dizajna i kvalitete. Luka Mjeda, direktor Centra za dizajn pri Hrvatskoj gospodarskoj komori komentirao je kako Komora radi na povezivanju dizajnera i poduzetnika, organizacijom predavanja, radionica i seminara po cijeloj Hrvatskoj.
- Sve bude lijepo za vrijeme nekog događaja, ali poslije sve stane. Naši se poduzetnici teško odlučuju za dizajnerski pothvat - naglasio je Mjeda te dodao da dizajneri sami moraju tražiti tvrtke i gurati se na tržište jer 'nikome ništa nije palo s neba.

Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju
vezani članci