Gdje se u regiji najviše isplati ulagati? U novom broju Lidera donosimo vodič koji poduzetnicima može biti dio odgovora na to pitanje, ali isto tako i putokaz gradovima i općinama kako se privlače investitori.
Odricanje od komunalnih i drugih naknada, porezne olakšice, ponuđena infrastruktura i jeftino zemljište vrlo se brzo vraćaju. Uza sve to, glavni mamac za investitore je ‘business friendly’ lokalna uprava, koja svu papirologiju rješava u najkraćem mogućem roku. Detaljnije možete pročitati u tekstu Edisa Felića i Jasmine Trstenjak.
U novom broju možete čitati i o tome kako Ministarstvo kulture predlaže tri modela za spašavanje novina: porezni odbitak na novinarske plaće, aktivnu poreznu politiku i poticaje Fonda za pluralizam novinarskih formi i sadržaja. U igri su i porezno izjednačavanje periodičnih tiskovina s dnevnim novinama te direktne potpore putem ‘građanskih novinskih vaučera‘. Svoje prijedloge ima i Udruga izdavača, piše Željka Laslavić.
Pišemo i kako je riječki Viktor Lenac spustio cijene i prihod, ali srezao troškove i tako uspio ostati u plusu. Riječko remontno brodogradilište za nove poslove traži montere i zavarivače u inozemstvu, a iako brodari smanjuju opseg remonta, Lenac do kraja godine planira renovirati 80 brodova, što bi bio rekord u 118 godina postojanja.
Procjenitelji nekretnina će se ubuduće morati držati triju propisanih metoda procjene vrijednosti nekretnina: usporedne, troškovne i prihodne. Posrednici su zadovoljni, ali procjenitelji i bankari pitaju se neće li se do stupanja na snagu novog sustava još povećati kaos?
Branko Cindro, vlasnik Lasera plus, tvrtke koja se bavi dizajnom i oblikovanjem knjiga i publikacija objašnjava kako prelazak na web nije bauk jer i ondje treba grafička priprema.
Pišemo i o sponzorima koji su ponovo potakli razne ljetne evente. Najveći ‘mecene’ dolaze iz telekomunikacijskog sektora, tu su i pivari, drugi proizvođači bezalkoholnih pića, banke, kartičari i osiguravajuće kuće. Svi oni očekuju da će sponzorstvima povećati broj korisnika i potrošača te na nekoj manifestaciji steći publiku vjernu njihovim okusima i uslugama zahvaljujući identifikaciji s tim događajem.
Mario Lovrić, managing-direktor universal McCanna, odgovarajući na naše pitanje je li McCann Beograd zainteresiran za preuzimanje zagrebačkog UM-a, odgovorio je kako ova agencijska mreža svakako istražuje mogućnosti jače integracije agencijskih ureda u regiji, a više možete pročitati u razgovoru koji je s njim vodila Sandra Babić.
Pišemo i o dobitniku slovenskih izbora Miri Ceraru koji namjerava ponovno otvoriti pitanje privatizacije slovenskih poduzeća, kao i o bugarskom poduzetniku Cvetanu Vasilevu koji želi preuzeti Hypo banku u regiji - šest banaka i tri leasing-društva u Hrvatskoj, BiH, Sloveniji, Srbiji i Crnoj Gori, procijenjenu na petstotinjak milijuna eura.
Novi broj Lidera možete pročitati na iPadu. Aplikaciju s pomoću koje ga možete kupiti skinite OVDJE.. Tiskano izdanje možete kupiti na prodajnim mjestima koja možete pronaći OVDJE.