Poslovna scena
StoryEditor

Novi broj Lidera: Kako su se poduzetnici prilagođavali i kako se razvijao Lider?

30. Travanj 2015.
Piše:
lider.media

Danas više nije potrebno objašnjavati što je Lider, nalazi se u frizerskim salonima, studentskim klupama, državnim institucijama, bankama, a najviše u rukama poduzetnika, koji su većina naših čitatelja

Miodrag Šajatović, Liderov glavni urednik, voli citirati izreku da su čitatelji novina bratstvo koje se nikada ne sastaje. Svoje pretplatnike susrećemo na konferencijama koje organiziramo, a sad smo odlučili susresti ih u ovom tekstu. Što su, zajedno s nama, prošli unazad deset godina i kako gledaju na to razdoblje, u novom, jubilarnom 500., broju Lidera piše Željka Laslavić.

Više nije upitno - ignorirate li društvene mreže vaši konkurenti bit će sretni. Društvene mreže postale su ključne za bilo kakvo poslovanje, ne zato što su popularne nego zato što su omogućile učinkovitiji način komuniciranja s korisnicima. Njihovo zanemarivanje može stoga biti vrlo loša poslovna odluka. Jednostavno zato što one neće ignorirati vas, makar i samo tzv. ‘shitstormom’ – lavinom negativnih komentara na društvenim mrežama, u novom broju Lidera piše Matilda Bačelić.

Umjesto beskorisna prepucavanja preko medija željnih nevažnih senzacija, bilo bi nemjerljivo korisnije da sve tri strane – HNB, banke, Ministarstvo financija – sjednu za stol i argumentirano se dogovore tko što može kako bismo bez veće agonije napokon počeli rasti. Makar to znači da HNB mora potegnuti više od zakonom propisanoga. Gordana Gelenčer bila je na Liderovoj konferenciji Susret guvernera regije i u novom broju Lidera konstatira kako ni treći Liderov susret guvernera regije nije promijenio višegodišnju mantru: monetarna je politika dosegnula plafon; banke plivaju u likvidnosti, ali čekaju zdrave projekte.

Otpor prema projektima kao što su monetizacija autocesta i istraživanje ugljikovodika na Jadranu stvara se jer se javnost prema njima ne počne senzibilizirati na vrijeme. Građane se loše informira i sve ih se češće uključuje tek na kraju projekta, čime se samo otvaraju vrata valu referenduma i raznim interesnim skupinama.  Bez javne rasprave svaki je projekt osuđen na referendum, u novom broju Lidera piše Jasmina Trstenjak.

U Londonu slovi kao ‘kralj botoksa‘, koji je uljepšao mnoge svjetske face, a u rodnom je Zagrebu nakon iscrpljujućih birokratskih, financijskih i poreznih zapreka uspio prije tri godine otvoriti Polikliniku Milojević, sestrinsku tvrtku londonske Milo Clinic. Sada razmišlja i o zdravstvenom turizmu. Priču o tome kako je estetski liječnik Nikola Milojević uspio u Londonu i zašto je otvorio kliniku u Hrvatskoj u novom broju Lidera donosi vam Darija Tabulov-Truta.

Znate li tko je Ferdinand Piëch? Otkad je Winterkorn šef, Volkswagen je udvostručio prihode, učetverostručio neto dobit, u prvom kvartalu ove godine prodao 1,8 posto više vozila nego godinu prije, prodaja u Europi rasla je 4,1 posto, a u Kini dva posto. Unatoč tome Piëch, predsjednik Nadzornog odbora i jedan od velikih dioničara iz klana Porshea, učinio je sve da ga izbaci. Poznati spletkar u kompaniji već je ‘zapaprio‘ mnogim menadžerima, ali ovaj put pobijedio je menadžer – Winterkorn. Ostavku je dao Piëch, u novom broju Lidera piše Vanja Figenwald.

Isti autor donosi i priču o sukobu EU-a i ruskog Gazproma. Tako Figenwald piše da se vrijedna povjerenica za tržišno natjecanje Margrethe Vestager okrenula ruskom Gazpromu, glavnom opskrbljivaču Europe plinom, optuživši ga za zloupotrebu svoje tržišne pozicije, odnosno nepoštene cijene te vezivanje velikoprodajne cijene uz neke infrastrukturne projekte u pojedinim državama. Reakcije kompanije i Rusije za sada su mlake, pa sve govori da slijedi pregovaranje i hvatanje pozicije dok su radijatori hladni.

29. travanj 2024 03:31