Vodeći trgovački lanci zbog rasta turizma i otvaranja novih trgovina na Jadranu rastuznatno više od cijeloga maloprodajnog sektora. Samo se najjači mogu upustiti u otvaranje trgovina dovoljno velikih da golemom sezonskom zaradom nadoknade prazan hod zimi. Zato će osvajati sve više tržišta
Dok je maloprodajni sektor u Hrvatskoj u 2015. rastao prema stopi od šest posto, deset najvećih trgovaca u maloprodaji prošle je godine ostvarilo prosječan rast od 10 posto. Najviše od velikih rastao je austrijski Spar, i to prema stopi od 14,62 posto. Jedan postotni bod manje rasli su Plodine i Lidl, dobre rezultate bilježi i Studenac iz Omiša čiji je rast iznosio 12 posto, a dvoznamenkasto je rastao i najveći trgovački lanac Konzum. Nisu loše prošli ni Kaufland i Tommy. U novom broju Lidera o trgovini i rastu prometa od 10 posto koji je rezerviran samo za najveće piše Ksenija Puškarić.
Analitičari su prvi kvartal već ocijenili izgubljenim. No, kako piše Gordana Gelenčer u novom broju Lidera, u dosadašnjim prepucavanjima i neodlučivanju izgubljena je praktički cijela reformska godina, i to ona u kojoj je trebalo odigrati najteže poteze. To bi moglo značiti da je izgubljen i cijeli mandat, a najrezigniraniji tvrde da je izgubljen – cijeli život.
Danas nema tvrtke imune na promjene u sferi tehnologija i koja ne bi trebala razmišljati o digitalnoj transformaciji. Jedino takve i mogu preživjeti. Ostale odlaze na groblje neuspjelih kompanija, poput Nokije i Kodaka, a umjesto njih na scenu dolaze inovativni digitalizirani izazivači. O zrelom dobu digitalizacije i sedam mitova digitalne transformacije u novom broju Lidera pišu Matilda Bačelić i Vanja Figenwald.
U novom broju Lidera Miroslav Majstorović razgovarao je s predsjednikom Udruge općina Đurom Bukvićem koji poručuje da sustav u kojem se sve manje novca izdvaja za jedinice lokalne samouprave, a sve više jača jedan centar odlučivanja za cijelu naciju, stvara problem centralizacije. Taj problem neće nestati rezanjem općina, nego upravo suprotno.
Ovaj put u novom broju Lidera gost komentator je Davorin Štetner. Predsjednik Hrvatske mreže poslovnih anđela CRANE pojašnjava zašto je testiranje novih proizvoda u New Yorku efikasnije nego u Hrvatskoj. U većini slučajeva nema smisla testirati proizvod na malome hrvatskom tržištu, nego upravo na njujorškome jer je pet puta veće i dopušta brz ‘restart’ nakon eventualnog neuspjeha. Upravo potonje nedostaje u Hrvatskoj zato što još nismo stvorili kulturu neuspjeha, tj. sustav u kojem se neuspjeh cijeni kao sastavni dio uspjeha.
Da, i to je moguće - u niši specijalnih brodova pronašli se brodograditelji s kopna. Povećanje kapaciteta proizvodnje brodova u novootvorenom pogonu omogućit će zagrebačkoj tvrtki Remia-plast iz Jasenovca da izađe na svjetsko tržište. Jadranom sad plovi više od 500 brodica proizvedenih u Remia-plastu.
Ako u upravljanju Londonom bude upola vješt kao što je bio u prikupljanju glasova i probijanju kroz stranačke redove, bit će impresivan gradonačelnik. Problemi će testirati njegove sposobnosti. Potpuno podivljale cijene nekretnina i najma te preopterećeni i preskupi javni prijevoz na vrhu su popisa. Priču o novom gradonačelniku Londona Sadiqu Khanu, momku iz predgrađa koji preuzima London u kojem je sve manje mjesta za siromašne, u novom broju Lidera donosi Vanja Figenwald.
Isti autor donosi i jednu poslovno-nogometnu priču. Mediji i svekolika javnost, ne samo nogometna, prošlog su tjedna eksplodirali – prvak engleske nogometne lige mali je klub Leicester City. Za naslov su mu trebale 132 godine, koliko postoji, mnogo volje i entuzijazma igrača i trenera Claudija Ranierija te nešto novca. Trenutačno klub vrijedi oko 22 milijuna funti, otprilike koliko jedan solidan igrač velikih klubova. No ovoga ljeta, nakon osvajanja naslova, kreće ubrati svoj dio nogometnog bogatstva.