Poslovna scena
StoryEditor

Novi igrači otvaraju hotele u kontinentalnoj Hrvatskoj

08. Srpanj 2012.

Kaže se da se turizmom mogu baviti samo strpljivi, koji na zaradu gledaju dugoročno. U prilično nepovoljnim konkurentskim uvjetima u kojima se događa hrvatski turizam teško je shvatiti zbog čega bi se netko odlučio na ulaganje u taj sektor, a da nije ludo zaljubljen u turistički posao.

Sve češće se na popisu investitora mogu naći hrvatski poduzetnici koji imaju korijene u sasvim drukčijem biznisu, a turizam gledaju kao priliku za investiranje viška kapitala. Za Agrokor se već neko vrijeme priča da ima najozbiljniju namjeru vlasnički ući u hotelijerstvo zbog sinergije sa svojim temeljnim biznisom, što ima čvrstu poslovnu logiku. No, nikako da kompanija formira odjel za turizam, pa će, s obzirom da smo duboko zašli u sezonu, u najboljem slučaju taj plan pričekati do iduće godine. Logično je da u turizam i hotelijerstvo ulaze investitori iz srodnih djelatnosti (građevinarstvo, trgovina), jer na taj način stvaraju polugu za jačanje svoga osnovnog biznisa. Iz najnovijih primjera u Hrvatskoj da se zaključiti da hotele otvaraju poduzetnici koji su prepoznali nedostatak kapaciteta na atraktivnim lokacijama u kontinentalnom dijelu, poput Roses Outleta, smještenom na autocesti Zagreb - Macelj. Posjetitelji su se raspitivali gdje mogu prespavati, pa je umjesto poslovnih prostora investitor odlučio sagraditi hotel.

- Hotel će imati 60 soba kategorije tri zvjezdice i bit će drukčiji jer će poslovati bez ljudskog faktora, recepcionara i menadžmenta. Od ‘živih‘ ljudi postojat će samo čistačica i domar. Gosti će putem interneta rezervirati i plaćati smještaj. Šoping-centrima sredina je ljeta inače najgore razdoblje, a nama je tad špica jer nam ispred prozora prolaze njemački i švedski gosti koji žele odmor na pola puta. U fokusu su nam putnici u prolazu, a ugovaramo suradnju i s turoperaterima koji bi nam dovodili autobuse s gostima raspoloženim za šoping-turizam. Imat ćemo samo nužni sadržaj, a sve ostalo ionako već postoji u našem okruženju, najavljuje direktor Rosesa Roman Rogović. Investicija je procijenjena na 1,2 milijuna eura i ako turoperateri popune barem 50 posto godine, otvorenje se očekuje u drugoj polovici 2013.

Turizam je privukao i poznatog autobusera Antuna Presečkog iz Krapinsko-zagorske županije. Presečki je cijeli život u putničkom prometu i točno zna koje su ‘slabe‘ smještajne točke županije. Uskoro planira gradnju dva nova kolodvora u Pregradi i Krapinskim Toplicama, gdje će graditi i dva nova hotela. Za šest mjeseci bit će gotov idejni projekt, a cijela investicija, čija visina još nije definirana, trebala bi biti gotova za dvije do tri godine. - Zagreb je velik grad i imamo potencijal za privlačenje gostiju iz metropole, kao i iz Slovenije. Zagorje bi se trebalo razvijati u pravcu zdravstvenog i ruralnog turizma, pa ćemo i mi krenuti u tom smjeru, u suradnji s lokalnim dobavljačima i domaćim i stranim partnerima koji imaju ideje i iskustvo u turizmu. No, neće biti sreće ne budemo li barem devet mjeseci popunjeni - kaže Presečki.Novootvoreni hotel Sport, u čiji je kompleks Krešimir Petek, vlasnik Elektrocentra Petek, uložio 35 milijuna kuna, tek treba dokazati opravdanost investicije. Hotel u Ivanić Gradu ima dvadesetak soba, kongresne kapacitete i wellness-centar te je namijenjen uglavnom sportašima.

- Prvotno smo htjeli uspostaviti suradnju s Naftalanom, specijaliziranom bolnicom za rehabilitaciju ljekovitom naftom, međutim, doživjeli su nas kao konkurenciju, pa je naša suradnja stala i orijentirali smo se na sportski turizam. Iako se ideja činila isplativom, pokazalo se da je to ogroman posao koji iziskuje vrlo visoke troškove i ako nemate dobro zaleđe u nekom drugom biznisu, nemate šanse za uspjeh - izjavio je Petek.Velike državne tvrtke izrasle na naftnom biznisu osnivaju svoje equity-fondove koji ulažu u nekretnine, a hotelijerstvo i resorte smatraju nekretninskim biznisom, gdje je moguće ostvariti povrat na ulaganje kratkoročno prodajom apartmana i vila ili na dugi rok ako se misle baviti hotelijerstvom. Takve primjere imamo u Crnoj Gori, gdje je u turizam ušlo dosta inozemnih ulagača iz arapskog svijeta ili država bivšega Sovjetskog Saveza bogatih naftom. - Turizam je na našim prostorima, zbog bogate resursne osnove, jedna od mogućih opcija koja može omogućiti solidan povrat na ulaganje dugoročno ako se projekt pametno tržišno pozicionira i izvede prema standardima struke, kako u fazi planiranja tako i u fazi operiranja biznisom. No, investitori moraju biti spremni poštivati pravila igre u hotelijerstvu - zaključuje Sanja Čižmar, direktorica Horwath Consultinga.

22. studeni 2024 05:11