Poslovna scena
StoryEditor

Paul O‘Donnell: Reklamiranje preko socijalnih mreža je budućnost

22. Listopad 2014.
Piše:
lider.media

Paul O‘Donnell je izvršni direktor reklamne i PR agencije Ogilvy & Mather za Europu, Afriku i Bliski Istok, te direktor Ogilvy Grupe za Veliku Britaniju. Diplomirao je političke znanosti na Sveučilištu u Hullu, a kao vrhunac dosadašnje karijere ističe vrijeme koje je proveo kao izvršni direktor OgilvyOnea u Londonu.

Radilo se o vremenu kada je započela eksplozija internetske trgovine, a danas zamjećuje sličnu naglu ekspanziju tržišta u Africi ,Bliskom Istoku , te istočnoj Europi, a to su sve područja pod njegovim nadzorom. O‘Donnell smatra kako je najbolji način za privući nove klijente kvalitetan rad sa sadašnjim strankama, te na taj način stvoriti dobru reklamu i reputaciju.

O trendovima u digitalnom reklamiranju i načinu kako preko interneta doprijeti do kupaca govori i u ovom intervjuu.

Trebaju li tvrtke manje ulagati u reklamiranje svojih proizvoda preko tradicionalnih medija, te  početi više ulagati u digitalni marketing?

- Mislim da trebate promatrati potrebe svakog klijenta zasebno. Reklamiranje na televiziji još uvijek je izuzetno učinkovito kada govorimo o ukupnom broju ljudi koji će biti u mogućnosti vidjeti vaš proizvod, te cijeni reklame u odnosu na broj ljudi do kojih dopire. No, najbitnije je promatrati ponašanje potrošača, i ono što rade prije nego što odluče kupiti proizvod. Baš u periodu prije nego se jednom odluče za kupnju, intervencije preko digitalnih kanala bi mogle bit ključne.

Koji su najvažniji trendovi u eri digitalnog marketinga?

Na najosnovnijem nivou to su: sve više plaćenih reklama na društvenim mrežama, potražnja za razvijanjem različitih opcija za različite profile ljudi, te upotreba statističkih podataka i analiza.

Kako se promijenio način na koji kupujemo proizvode?

Ovisi od kategorije do kategorije. Pratiti ponašanje potencijalnih kupaca dobar je način da to uvidimo, te da saznamo kako digitalnim putem intervenirati u njegov život i prezentirati svoj proizvod.

Koji su najveći izazovi prilikom targetiranja kupca preko interneta?

Dobiti njihovu dozvolu i kako se prezentirati relevantnim.

Kako mjerite i određuje važnost konzumenta u digitalnom svijetu?

Češće je to lakše učiniti nego u analognom svijetu, budući da su odnosi najčešće izravni, bez posrednika.

Koji su najbolji načini kako analizirati signale koji potencijalni kupci šalju na mreži?

Koristimo digitalne analitičarske alate poput Google Analytics, Social Baker, kombinirajući ih sa Radian5 i Sysomosom. Kakvi god bili alati, analitičar je uvijek onaj koji je presudan.

Kako da tvrtke pretvore ′ lajkove ′ i ′ sharove ′ u profit?

Mislim da su ′ lajkovi ′ dosta lijen način skupljanja bodova, a i konzumenti su to prepoznali. Naravno, oni ne škode, no teško da mogu biti neki indikator prodaje. ′ Shareovi′ bi mogli biti nešto važniji. No, to je sve nebitno u usporedbi sa potencijalom koje imaju plaćeni oglasi na socijalnim mrežama.

27. travanj 2024 16:00