Poslovna scena
StoryEditor

Platforma za brzo i jeftino rješavanje sporova izvan suda

15. Siječanj 2016.

Od 15. veljače potrošači i trgovci u Uniji moći će sporove rješavati putem platforme za rješavanje sporova u internetskoj trgovini (ODR) koja će, obećavaju mjerodavni, biti vrlo učinkovita

Platforma za rješavanje sporova u internetskoj trgovini (ODR) otvorena je prošli tjedan, čime je napravljen još jedan korak u popularizaciji i pojednostavnjivanju internetske trgovine i digitalnog sadržaja. Kako se može i zaključiti, platforma će omogućiti potrošačima i trgovcima rješavanje sporova jednostavno, brzo, jeftino i izvan suda, ali će za njih biti otvorena tek od 15. veljače. Do tada je na raspolaganju tijelima zaduženima za alternativno rješavanje sporova (ADR) koja se u tom vremenu trebaju upoznati s funkcioniranjem i načinom rada te platforme.

Pritužba putem interneta

Države članice sastavile su popis ovlaštenih ADR tijela, a svako od njih mora zadovoljavati unaprijed određene minimalne kriterije kvalitete.

− Svaki treći potrošač naišao je na problem pri kupnji na internetu u proteklih godinu dana, ali četvrtina od njih nije se žalila, najviše zato što su bili uvjereni u predugo trajanje procedure ili male izglede za dobivanje rješenja. Nova platforma stoga će štedjeti vrijeme i novac potrošačima i trgovcima. Uvjerena sam da će platforma biti općeprihvaćena za rješavanje potrošačkih pritužbi − rekla je Věra Jourová, povjerenica za pravdu, potrošače i jednakost spolova. Tako će, primjerice, potrošači imati pristup novoj platformi neovisno o tome kakav su proizvodi ili uslugu kupili (uz iznimku visokog obrazovanja i zdravlja), je li kupnja obavljena preko interneta ili ne i gdje se nalazi trgovac (ista ili druga država članica EU). Svaki potrošač s pritužbom moći će preko internetske platforme uložiti svoju pritužbu i dobiti rješenje od nadležnog tijela koje je odredila svaka država članica i to na bilo kojem od 23 službena jezika EU.

Višestruka korist

Za razvoj i vođenje platforme zadužena je Europska komisija, a funkcionira tako da korisnik ispuni formular za pritužbu i pošalje ga, pritužba ide prozvanom trgovcu koji predlaže tijelo za rješavanje spora, a nakon što se postigne dogovor o tome tko će spor riješiti, platforma automatski prosljeđuje spor tom tijelu koje je dužno u roku od 90 dana riješiti spor u potpunosti preko interneta.

Cilj je projekta povećati sigurnost trgovanja preko interneta i granica, rasteretiti sudove, olakšati i ubrzati rješavanje problema, potaknuti više trgovaca da nude svoje usluge i proizvode na internetu (60 posto ih ne prodaje drugim državama preko interneta upravo zbog problematičnog rješavanja sporova), smanjiti troškove i omogućiti održavanje poslovne reputacije i dobrih odnosa s klijentima.

22. studeni 2024 06:35