Uključivanje nefinancijskih izvješća u poslovne rezultate označava ozbiljnu usmjerenost tvrtke prema društveno odgovornom poslovanju (DOP) kao važnom načinu svog djelovanja.
Shvaćanjem značajnosti svoje uloge u zajednici u kojoj obitava tvrtka, ukazuje se nedvosmislena svjesnost o okruženju, čime se ostavlja dojam ozbiljnog kolektiva koji brine i kojem je stalo. Takav način poslovanja u svijetu je općeprihvaćen i potican, pa je i u Europskoj uniji donesena direktiva koja traži od poslovodstava ‘nefinancijsko izvješće koje sadržava informacije u mjeri nužnoj za razumijevanje razvoja, rezultata poslovanja i položaja poduzeća te učinka njegovih aktivnosti koji se odnosi barem na ekološka, socijalna i kadrovska pitanja, poštovanje ljudskih prava, borbu protiv korupcije i pitanja u vezi s podmićivanjem‘.
43 godine DOP-a
Za svaku društveno odgovornu kompaniju objava i financijskih i nefinancijskih izvješća, smatraju u Belupu, predstavlja nužnu opciju za rast i razvoj te mogućnost donošenje kvalitetnih poslovnih odluka. Nefinancijsko izvješće investitorima pomaže u procjeni isplativosti ulaganja u tu kompaniju. U današnjem dinamičnom i konkurentski intenzivnom okruženju, ističu, poduzeća moraju znatno vrijeme posvetiti mjerenju uspješnosti nematerijalnih vrijednosti: inovacijama, kvaliteti upravljanja, odnosu s kupcima i zaposlenicima, upravljanju troškovima, smanjenju emisija CO2, ulaganju u nove proizvode i usluge ili utjecaju na okoliš i zdravlje. Stoga direktivu EU smatraju nužnom za hrvatska poduzeća koja žele uspješno poslovati i biti bolja od drugih.
- Kao farmaceutska tvrtka koja ulaže u unapređenje zdravlja ljudi, najviše Belupovih donacija usmjereno je u zdravlje. U prošloj je godini na donacije u zdravstvo utrošeno milijun i pol kuna. Sponzoriramo i koprivničkog nogometnog prvoligaša NK Slaven-Belupo te Rukometni klub Podravku. Svaku poslovnu godinu završavamo nizom humanitarnih akcija, pa mnoge hrvatske bolnice dobivaju nužnu medicinsku opremu. Belupo je ove godine uputio lijekove stanovnicima najugroženijih područja zahvaćenih nezapamćenim poplavama u Slavoniji putem hrvatskog Crvenog križa – navode u Belupu u kojem je već 43 godine DOP sastavni dio poslovanja.
Pomoć manjim projektima
Hypo Alpe-Adria-Banka ima dugogodišnju tradiciju pomaganja i društveno odgovornog angažmana jer smatraju da pomoć potrebitima nije obveza već pitanje moralnog opredjeljenja poslovnih subjekata koji rade i žive u svojim zajednicama, ali još više kao pojedinaca. Kako je posljednjih godina proračun nešto manji za ovaj segment opredijelili su se za donacije i pomoći manje eksponiranim inicijativama i manjim projektima diljem Hrvatske. Milijun kuna donirali su stanovnicima poplavljenih slavonskih mjesta, a zaposlenici banke uz privatne novčane donacije, organizirali i prikupljanje materijalne pomoći te ju dostavili u sabirne centre u Županji, Vinkovcima i Račinovcima. Novčano su pomogli i Humanitarnoj udruzi Duga Vukovar, Udruzi Nikola Tesla - genij za budućnost, Zoološkom vrtu u Osijeku u adaptaciji akvarija i terarija te su donirali novu opremu za dječja igrališta u Čačincima, Đurđenovcu i Malom Lošinju. U listopadu su sufinancirali deveti memorijal Andrija Bartulić-Toni, a pokrovitelji su Ženskog rukometnog kluba Samobor, Ženskog odbojkaškog kluba Vukovar, Nogometnog kluba Dugopolje, Hrvatskog veslačkog kluba Vukovar i drugih.
- Društvena odgovornost javlja se kao potreba finog balansiranja između utrke za profitom i zadovoljavanja kvalitete poslovanja interno: prema zaposlenicima i eksterno: prema odgovornosti za proizvode i usluge, odgovorno investiranje i odnosu s poslovnim partnerima. Dugoročnom primjenom DOP-a tvrtke ostvaruju poslovne benefite poput pozitivnog utjecaja na reputaciju, povjerenja i lojalnosti klijenata i poslovnih partnera te uspješnosti i zadovoljstva zaposlenika. DOP je godinama dio naše ukupne poslovne politike. U 2005. g. objavili smo svoje prvo Socijalno izvješće, a od 2003. g. sudjelujemo u izradi integriranog Izvješća o održivosti Grupe UniCredit – kažu u Zagrebačkoj banci.
Poticanje poduzetništva
Za poticanje hrvatskog poduzetništva od 2013. Zagrebačka banka provodi projekt Moj Zaba start. Njime podržavaju najinovativnije tržišne poduzetničke ideje start upova i inovativnih poduzetničkih rješenja - natječaj Moja prilika, zelenog poduzetništva - Moja zelena zona te kreativne industrije - Moja kreativna crta. Finalistima se omogućuje i edukaciju kroz radionice. Dva milijuna kuna pomoći dano je unesrećenima u Slavoniji te je prikupljana pomoć za Socijalnu zadrugu u Vukovaru, koja je ostala bez hrane za svoje korisnike. Zagrebačka banka postala je i partner SOS Dječjem selu Hrvatska, a putem Programa zajedničkog doniranja koji se od 2003. godine interno provodi, 4.300 zaposlenika sudjeluje u podržavanju neprofitnih humanitarnih inicijativa. U sklopu prošlogodišnjeg natječaja Moja zelena zona, dodijeljene su dvije potpore od 150.000 kuna za projekte ‘Eko knjižnica: za prijateljstvo s prirodom‘ Gradske knjižnice Vukovar, te ‘Sakupljanje i prerada šumske biomase u energente‘ Braniteljske zadruge Kapela.
Vipnet je prepoznao važnost nefinancijskih izvještaja pa od 2009. g. izdaje Izvješća o održivom razvoju koja obuhvaćaju ekološke, društvene i ekonomske aspekte poslovanja, ključne projekte i smjernice poslovanja. Radi se, po njima, o odličnoj praksi koja olakšava komunikaciju sa ‘stakeholderima‘ te pomaže u izgradnji povjerenja zaposlenika, poslovnih partnera, udruga i medija. Vipnet je i član najveće svjetske DOP mreže Globalni sporazum, inicijative UN-a koja povezuje poslovni sektor s agencijama UN-a, vladama i civilnim organizacijama.
- DOP je temelj Vipnetove poslovne strategije od samih početaka. Svaka korporacija treba biti svjesna kako uspjeh ne čine samo brojke, pa treba biti partner zaposlenicima i poslovnim suradnicima, dobavljačima i cjelokupnoj zajednici. Također, korporacije moraju prihvatiti odgovornost za svoju djelatnost i utjecaj na različite društvene skupine te ga iskoristiti za poticanje pozitivnih promjena u društvu. Riječ o simbiozi korporacije i zajednice, bez koje je nemoguće ostvariti poslovni uspjeh i opstati na tržištu – naglašavaju u Vipnetu.
Volonterski Oscar
U njihovu financijskom izvješću naći će se projekt Čini pravu stvar koji objedinjuje zaštitu okoliša i zeleno poslovanje, edukaciju te program korporativnog volontiranja kojem se priključilo preko dvjesto zaposlenika. Za vrijeme poplava u Slavoniji, kada se Vipnet uključio pružajući besplatnu komunikaciju korisnicima na ugroženim područjima, preko 50 Vipovaca odmah se prijavilo za volontiranje u skladištu Crvenog križa i za čišćenje Rajevog sela. Baš za program korporativnog volontiranja Vipnet je dobio nagradu ‘poslovni Oscar‘ - srebrni Stevie Award. U sklopu projekta Čini pravu stvar pokrenut je i Vip jednogodišnji plaćeni alumni program profesionalnog i poslovnog razvoja za tek diplomirane mlade ljude. Također, ove godine su opremili i uredili sedam riječnih kupališta u Dugoj Resi, Ogulinu, Ozlju, Slunju, Karlovcu, Sisku i Petrinji. Nagrađeni su i ovogodišnjom svjetskom nagradom Global Telecom Business Award za inovativno zeleno poslovanje i implementaciju PSI sustava u suradnji s Ericssonom Nikola Tesla.