Poslovna scena
StoryEditor

Predstavljamo detalje o BAU 2017 - vodećem svjetskom sajmu za arhitekturu i građevinarstvo

19. Listopad 2016.

Münchenski sajam i zastupstvo u Hrvatskoj tvrtke Belimpex d.o.o. danas su predstavili vodeći svjetski sajam za arhitekturu, građevinske materijale i sustave - BAU 2017. Prezentaciju je poveo direktor sajma Mirko Arend rekavši da mu je posebno drago što osobno nastupa u Zagrebu.

Arend je rekao da u skladu s dugogodišnjom tradicijom rasta, već u ovom trenutku, dva mjeseca prije početka sajma, više nema slobodnih izložbenih prostora. U brojkama, BAU 2017 će ugostiti više od 2.000 izlagača iz više od 40 zemalja s očekivanim udjelom inozemnih predstavnika od 30-ak posto.

Budući da organizatori očekuju brojku od najmanje 250,000 posjetitelja, Arend je rekao da bi zainteresirani iz Hrvatske ‘‘već danas trebali posegnuti za rezervacijom smještaja‘‘ u čemu će im rado pomoći tvrtka Belimpex.

Profil izlagača i struktura posjetitelja

BAU se u posljednjim godinama specijalizirao i usavršio u privlačenju inozemnih posjetitelja i stekao međunarodni profil. Potražnja za izložbenim prostorom je osobito velika među inozemnim tvrtkama, o čemu svjedoče prošlogodišnji podaci prema kojima je bilo 637 izlagača iz 41 nacije.

BAU se održava u prostorima sajma Messe München od 16. do 21. siječnja 2017. godine. Organizator je Messe München GmbH.

BAU još od 2005. godine bilježi zanimanje koje nadmašuje dostupni izložbeni prostor zbog čega su organizatori prisiljeni voditi listu čekanja, prilikom čega ‘‘diskriminiraju‘‘ domaće predstavnike iz Njemačke jer im je cilj dodatno povećati broj inozemnih sudionika.

Prema strukturi posjetitelja, sajam svojom širokom ponudom najviše privlači specijalizirane goste iz sektora planiranja, projektiranja i gradnje čiji udio u ukupnom broju posjetitelja iznosi 37 posto. Na drugom mjestu su trgovci građevinskim materijalom i ostali trgovci s udjelom od 30 posto, dok skupine urbanista, arhitekata i građevinskih inženjera čine 26 posto posjetitelja.

‘‘Čarobne‘‘ brojke

Podaci o broju posjetitelja i njihovoj zastupljenosti prema zemljama su u skladu s međunarodnim profilom sajma, pa je 2015. godine prvi put probijena magična brojka od četvrt milijuna gostiju od kojih je 72.000 ili 29 posto pristiglo iz inozemstva. Na vrhu ljestvice stranih gostiju su pritom Austrija, Italija i Švicarska, dok je iz Hrvatske prošle godine stiglo 1215 posjetitelja.

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=8u9XMt1bhYw[/embed] Na predstavljenim slajdovima je bio vidljiv i upečatljiv rast dolazaka iz udaljenijih zemalja, poput Izraela ili Kine.

- Da je sajam BAU zaslužio naslov vodećeg svjetskog stručnog sajma vidi se i iz kretanja broja posjetitelja iz neeuropskih zemalja. Više od 12.000 posjetitelja je prošle godine stiglo izvan Europe, što je također rekordna brojka - rekao je Arend.

Svrsishodni prostor

Prikazana karta sajma BAU 2017. otkriva 17 izložbenih paviljona na golemom prostoru od 185.000 metara kvadratnih. Paviljoni su organizirani prema građevinskim materijalima, sektorima proizvoda i tematskim područjima.

- Ono što je fascinantno u vezi sa sajmom BAU jest što se na jednom stručnom sajmu objedinjene sve tehnologije, proizvodi i materijali koji se primjenjuju u projektiranju ili izgradnji. Po tome je BAU jedinstven - istaknuo je direktor jedan od razloga koji u München privlači ‘‘sve od investitora, preko urbanista i arhitekata, do obrtnika i građevinara‘‘.

Ključne teme i forumi

Organizatori su za sajam BAU 2017 definirali četiri ključne teme. To su Inteligentne fasade, Digitalno planiranje, Gradnja i pogon, Povezivanje zgrada te Gradnja i život u 2020. godini.

Tu su i komplementarni forumi, jedan o ‘‘Budućnosti gradnje‘‘ na kojem će poznati urbanisti, arhitekti i građevinski inženjeri na primjerima projekata objasniti kako će projektiranje i gradnja izgledati i funkcionirati u budućnosti, a drugi ‘‘Arhitekt i industrija u dijalogu‘‘ koji podrazumijeva već iskušan i dokazan niz rasprava pod vodstvom tri predavača iz međunarodno poznatih arhitektonskih ureda i tri predstavnika industrije.

BAU i Archi-Europe-Group na sajmu pokreću i najveći svjetski natječaj za studente arhitekture s ovogodišnjom temom ‘‘Odgovorna budućnost arhitekture‘‘. Dobitnici natjecanja će osvojiti praksu u velikim svjetskim arhitektonskim uredima.

Prema rečenom, forumi se zabavljaju zanimljivim i stalno promjenjivim temama kakve su; pametni građevinski materijali, alat BIM (za modeliranje informacija o građevinama) u Njemačkoj, stambena gradnja, inteligentna gradnja, fasadni sustavi i slično.

Posebne izložbe

Među bogatim popratnim sadržajem koji privlači posjetitelje iz cijelog svijeta su i posebne izložbe, odnosno ‘‘Duga noć arhitekture‘‘, za koju je Arend rekao da predstavlja ‘‘vrhunac sajma‘‘, dok omogućuje razgledanje 70 upečatljivih zgrada uobičajeno nedostupnih javnosti.

- Duga noć arhitekture odvest će vas u najljepše i najpoznatije zgrade u gradu. Od 19 sati do ponoći možete osjetiti poseban šarm i raspoloženje grada noću, a između pojedinih zgrada će voziti autobusi. Vožnja je besplatna, a možete sići i ukrcati se gdje i kadgod poželite – pojašnjava direktor.

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=l2F0-EzETjc[/embed]

Istraživanje i umrežavanje

Sajam nudi čitav niz modaliteta za informiranje zainteresiranih, uključujući Online katalog u kojem brzo možete pregledati sve izlagače, mobilnu aplikaciju čiji sadržaj odgovara i dopunjuje katalog, sustav za ‘‘matchmaking‘‘ (posredovanje kod kontakata) te široku prisutnost na društvenim mrežama.

Na mrežnoj stranici sajma su dostupne i informacije o odgovarajućem smještaju, cijeni prijevoza iz zračne luke do sajma (13,50) eura i drugi korisni podaci za izlagače i posjetitelje. Arend pritom kaže da je karte za sajam najbolje kupiti putem interneta, što podrazumijeva online registraciju i printanje iste.

Više od 30,000 izlagača i oko 2 milijuna posjetitelja svake godine sudjeluje u priredbama koje se održavaju na Messe München. Messe München International (MMI) pripada vodećim sajamskim tvrtkama u svijetu s prihodom koncerna većim od 300 milijuna eura.

Glas žena iz publike

Tijekom prezentacije su prikazana tri kratka promidžbena filma u kojima su dominirali muškarci, navedeno je pak potaklo arhitekticu Moniku Galović Rolich da priupita zašto su žene vidljivo izostale u promo materijalima. Arend je u odgovoru rekao da se o promidžbi puno razmišljalo, te da su filmovi namijenjeni širokoj publici, koja uključuje klijente u Saudijskoj Arabiji. Direktor je pritom prihvatio kritiku i dao naslutiti promjenu pristupa u budućnosti.

Nas je pak, u kontekstu duge priče o revitalizaciji Zagrebačkog velesajma, zanimalo koliki je proračun sajma za marketing, na što smo dobili zanimljiv odgovor. Naime, uz promidžbu koju iz osobnih interesa provode izlagači i drugi zainteresirani, sajam će u svrhu promocije i širenja u 2018. godini osigurati dva milijuna eura. Navedeno, uz obilje temeljnog i dopunskog sadržaja, popratne aktivnosti i očit trud organizatora, koji podrazumijeva i dolazak direktora u Hrvatsku, zajedno sa spremnošću da su prihvate nove tehnologije, svakako predstavlja dobre smjernica i za vraćanje sjaja našem velesajmu.

23. studeni 2024 00:12