Monografija Adriatic Croatia International Club-a (ACI) nazvana "Postanak", na više od 480 stranica, autora i urednika Mladena Gerovca predstavljena je u četvrtak u Opatiji.
U monografiji je predstavljena ta tvrtka koja upravlja lancem marina na Jadranu, od svog nastanka 1983. godine kao rezultat inicijative pokretača Veljka Barbierija, nakon čega je u sljedećih godinu i pol sagrađen sustav od 16 marina, do danas, kad ACI ima 23 marine.
Direktorica ACI-ja Doris Peručić kazala je da bi voljela da je takvu knjigu imala prilike pročitati kad je preuzimala sadašnju dužnost jer se u njoj nalaze mnogi odgovori. Projekt izgradnje sustava marina od početka je bio neshvaćen i osuđivan na propast i to zato što je bio ispred svog vremena, navela je.
Danas ACI nastavlja sa strateškim investicijama, projektima modernizacije infrastrukture i praćenjem trendova u nautičkom turizmu, rekla je. Među većim projektima izdvojila je potpunu rekonstrukciju marine Pomer, rekonstrukciju morskog dijela marine Cres, preuređenje restorana u sklopu marina.
U budućnosti će se više pažnje posvetiti gradnji infrastrukture i vezova za veća plovila, tako da će se u marini Rovinj srušiti cijela postojeća infrastruktura i sagraditi manje novih vezova, ali namijenjeni za prosječnu duljinu plovila od 19 metara, a planira se i rekonstrukcija i proširenje marine u Ičićima, najavila je Peručić.
U razgovoru s dijelom skupine pokretača sustava ACI, autor monografije Mladen Gerovac je podsjetio na najvažnije momente dosadašnje povijesti tvrtke. Prvi pravnik ACI-ja Šime Šestan kazao je da je uži tim pokretača izradio studiju opravdanosti za samo dva mjeseca, a da su komercijalne ponude instituta za isti posao tražile do godinu i pol. Dio potrebnih investicija je dobijen iz tadašnjeg fonda za razvoj, a ostalo se prikupilo od tvrtki zainteresiranih za ulaganje i rad u djelovanju sustava marina, rekao je Šestan.
Leo Kuret, također jedan od osnivača, podsjetio se kako je u Splitu postojao ogroman otpor gradnji marine, a da je odmah po izgradnji prihvaćena bez rezervi.
Prvi direktor marketinga Edvin Jurin kazao je da su u poslovanje ACI-ja prvi put u bivšoj zemlji uvedeno iznajmljivanje vezova na načelu time sharinga, uvedena je ACI kartica za plaćanja s popustom te tranzitna klupska kartica.
U prisjećanju na ključne trenutke tvrtke izdvojeno je i organiziranje ACI Cupa u match race, odnosno dvoboj jedrenju 1987. godine, kao važnog koraka za vidljivost i reputaciju tvrtke, organiziranje svjetskog prvenstva u dvoboj jedrenju te utemeljenje škole jedrenja Adriatic Nautical Academy (ANA). ACI je prvi u bivšoj državi pokrenuo joint venture investicijski projekt s talijanskom tvrtkom Ligresti, za gradnju marina u Opatiji i Korčuli, rečeno je.
Tijekom predstavljanja, projicirane su snimke s razmišljanjima Veljka Barbierija iz jednog intervjua potkraj njegova života. Opatijski gradonačelnik Ivo Dujmić je ovom prigodom ustvrdio da svi vizionari poput Barbierija prolaze isti put, prepun otpora. Danas, istaknuo je, ACI je gospodarski subjekt na ponos cijele Hrvatske.