Poslovna scena

Radovi na novom terminalu ZLZ-a kreću najesen

Projekt novog putničkog terminala Zračne luke Zagreb predstavili su danas u Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture predstavnici hrvatske Vlade i koncesionara.

Najavili su da će radovi na novom terminalu započeti u rujnu ove godine, a završetak se očekuje u travnju 2016. Doduše, ministar Siniša Hajdaš Dončić rekao je da očekuje završetak 'za dvije do tri godine', što je zbunilo novinare, no ministar je objasnio da postoji mogućnost da radovi završe i prije planiranog roka.

Završni će pregovori biti obavljeni od 2. do 4. travnja ove godine kada se očekuje finalizacija i potpisivanje ugovora o kreditima te dovršenje glavnog projekta i apliciranje za građevinsku dozvolu.

Vrijednost ovog projekta je 236 milijuna eura, a u Viaduktu kao izvođaču očekuju prihod od 50 milijuna eura. Inače, koncesionar ZAIC je po dobivanju koncesije registrirao tvrtku Međunarodna zračna luka Zagreb u kojem pet posto udjela ima Viadukt te Croatia osiguranje s 10 posto udjela. Ulagači su još francuske tvrtke Aeroports de Paris-Management (ADPM) i Bouygues Batiment International (BBI) koje čine konzorcij ZAIC te njihov turski partner TAV Airport. Ove tri kompanije imaju udio od 65 posto, a preostalih 20 posto ima Međunarodna financijska korporacija.

Na prezentaciji je rečeno da je financijska konstrukcija pred zatvaranjem,. što je izazvalo novinarsko pitanje kako to da dosad nije zatvorena. Direktor razvoja BBI Cristophe Petit rekao je da u svijetu za ovakve infrastrukturne projekte treba 18 mjeseci da se zatvore od potpisivanja ugovora.

- No hrvatska je Vlada bila jako stroga i zatražila je da financijsku konstrukciju zatvorimo u roku godinu dana, što je zahtjevno, ali ćemo uspjeti. Ovakav projekt zahtijeva 40-ak ugovora, u njega je uključeno šest odvjetničkih ureda u Hrvatskoj i Francuskoj, a to traži vremena. Ipak, pri kraju smo i naš je cilj popisati svu dokumentaciju do sastanka 2. travnja - rekao je Petit.
Koncesionar je trebao osigurati najmanje 190 milijuna kuna bankovnih garancija, no od Europske investicijske banke osigurano je 120 milijuna eura, a Unicredit Grupa/Zagrebačka banka i Erste bank osigurali su svaka po 65 milijuna eura. Ministar Hajdaš Dončić rekao je da država ni u jednom dijelu nije dala jamstva investitoru, a Petit je dodao kako isključivo MZLZ kao upravitelj zagrebačke zračne luke uzima kredit na sebe.

Na prezentaciji je predstavljeno i financijsko poslovanje ulagača, a projekt direktor drugog francuskog koncesionara ADPM-a Arnaud Sabatier rekao je da rekao je da će ukupna površina novog terminala u prvoj fazi biti 65 tisuća četvornih metara s kapacitetom od pet milijuna putnika godišnje. Bit će izgrađena i nova stajanka za avione te parkiralište za vozila na 250 tisuća četvornih metara.
- Izgradit će se i zatvoreni sustav drenaže prema standardima Hrvatskih voda, što će omogućiti prikupljanje i pročišćavanje svih voda s postojećih i novih dijelova zračne luke na površini od 670 tisuća četvornih metara. To je izuzetno važno s obzirom na blizinu izvora pitke vode - rekao je Sabatier.

Do sad su BBI i ADPM kroz ZAIC i MZLZ u razvoj Zračne luke Zagreb uložili preko četiri milijuna eura.
Prva rata za koncesiju bit će uplaćena na dan zaključivanja financijske konstrukcije u visini od dva milijuna eura. Toliko će Hrvatska dobiti i godinu dana kasnije, a nakon toga dobivat će postotak od prometa uz fiksni dio. Ministar Hajdaš Dončić na kraju je pohvalio hrvatski tim koji je, rekao je, odlično obavio svoj posao.

Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju