Poslovna scena
StoryEditor

Rast dobiti AD Plastik Grupe unatoč problemima na tržištu Rusije

15. Veljača 2016.

Neto dobit AD Plastik Grupe iznosila je prošle godine 44,3 milijuna kuna i bila je višestruko veća od 4,9 milijuna kuna dobiti iz 2014. godine. Ostvarena je unatoč problemima na tržištu Rusije, jednom od najznačajnijih tržišta za ovog hrvatskog proizvođača dijelova za automobilsku industriju.

Unatoč složenoj i zahtjevnoj situaciji u Rusiji, navodi se u izvješću, poslovni prihodi AD Plastik Grupe lani su porasli za 15 posto u odnosu na 2014., a prihodi od prodaje su rasli za 16 posto, dok su istodobno rashodi Grupe rasli za 9 posto.

Tako su prihodi od prodaje AD Plastik Grupe, koju čine AD Plastik d.d. Hrvatska, ADP d.o.o. Srbija, AD Plastik d.o.o. Slovenija, AO AD Plastik i ZAO AD Plastik u Rusiji, lani premašili milijardu kuna.

Matično društvo u Hrvatskoj ostvarilo je prihod od prodaje u iznosu od 753,8 milijuna kuna, što je rast od 26 posto u odnosu na 2014. godinu.

Podaci za AD Plastik Grupu pokazuju da je dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) prošle godine iznosila 122,4 milijuna kuna, što je porast za 121 posto u odnosu na pretprošlu godinu.

Istodobno, ističe se u izvješću, aktivnosti na optimizaciji novčanih tokova rezultirale su smanjenjem zaduženosti kompanije za 69,6 milijuna kuna te poboljšanjem likvidnosti društva.

Na tržištima EU i Srbije AD Plastik je u 2015. godini zabilježio rast prihoda od 37,8 posto, što je prvenstveno rezultat daljnjeg porasta iskoristivosti proizvodnih kapaciteta u Hrvatskoj s projektom Edison te drugim projektima za kupce PSA i Ford na lokacijama Solin i Zagreb u Hrvatskoj, kao i na lokaciji Mladenovac u Srbiji. Dodatno, u Srbiji je u odnosu na isto razdoblje prethodne godine proširen prodajni asortiman te su započele isporuke rukohvata i puhanih proizvoda za nove destinacije u Italiji i Poljskoj, kažu iz AD Plastika.

Rusko tržište, pak, obilježava pad, ali manji od prosjeka tržišta. Naime, iz AD Plastika navode kako je pad ukupnog automobilskog tržišta u toj zemlji lani iznosio 37,5 posto, što je, kako ističu, znatno više od 21,8 postotnog pada prodaje njihovih dviju ruskih tvornica, i to zbog manjeg pada proizvodnje proizvođača i modela automobila za koje proizvode. Naime, pojašnjavaju, tvornice u Rusiji započele su proizvodnju novih projekata (Renault Duster faza 2, novi Qashqai i Lada Vesta), a osvojene su i nominacije za nove poslove Forda.

Odrazilo se to i na raspodjelu prihoda AD Plastika prema tržištima - dok je 2014. u Rusiji ostvareno 37 posto prihoda od prodaje, taj je udio lani pao na 25 posto, dok je udio ostalih zemalja EU i Srbije porastao sa 63 posto u 2014. na 75 posto u 2015.

"U prošloj godini napravili smo značajan zaokret u poslovanju AD Plastika, a ostvareni poslovni rezultati potvrda su ispravnosti smjera kojim smo krenuli. U svrhu poboljšanja profitabilnosti i ostvarivanja planiranih poslovnih rezultata za 2016. godinu, naši ključni ciljevi su rast na postojećim tržištima, unaprjeđenje efikasnosti i jačanje financijske stabilnosti, otvaranje novih poslovnih tržišta te povećanje vrijednosti dionice na zadovoljstvo svih naših dioničara", komentar je predsjednika Uprave AD Plastika Marinka Došena, koja se prenosi u izvješću.   

23. studeni 2024 04:00