Njemački trgovački lanac Metro izvijestio je u utorak da su mu prihodi u posljednja tri mjeseca prošle godine smanjeni zbog nepovoljnih valutnih tečajeva i prodaje dijelova poslovanja, a kao pozitivan rezultat izdvajaju skok prodaje u matičnoj Njemačkoj.
U prvom fiskalnom tromjesečju zaključno s krajem prosinca prihodi grupe smanjili su se 1,5 posto, na 17,1 milijardu eura, zbog slabljenja ruskog rublja i prodaje dijelova poslovanja u Danskoj, Grčkoj i Vijetnamu, izvijestila je grupa u preliminarnom izvješću o prodaji. Ujedno procjenjuju pozitivan učinak prodaje Cash & Carry poslovanja u Vijetnamu na dobit prije kamata i poreza (EBIT) u prvom fiskalnom tromjesečju od oko 400 milijuna eura. Kompletno poslovno izvješće bit će objavljeno za mjesec dana.
Preliminarni rezultati pokazuju i da im je prodaja u posljednja tri prošlogodišnja mjeseca gotovo stagnirala na godišnjoj razini ako se izuzme utjecaj valutnih tečajeva i prodaja imovine.
Kao svijetlu točku u Metrou izdvajaju "vrlo dobro poslovanje u božićnom razdoblju" u matičnoj Njemačkoj, gdje su im prihodi u prosincu poskočili 2,1 posto.
Potvrdili su također prognozu za poslovnu godinu 2015/2016. u kojoj predviđaju blagi rast ukupnih prihoda i dobiti prije kamata i poreza (EBIT), bez jednokratnih stavki.
"I dalje smo optimistični kada je u pitanju financijska godina 2015/2016., unatoč teškom okruženju, i očekujemo pozitivan trend zahvaljujući nizu mjera u prodajnim linijama. Potvrđujemo izvornu prognozu", kazao je u izvješću predsjednik upravnog odbora Olaf Koch.
Četvrti po veličini trgovački lanac u Europi već nekoliko godina provodi restrukturiranje i prodaje dijelove poslovanja. Nedavno je prodao lanac robnih kuća Kaufhof i poslovanje Cash & Carry u Vijetnamu. Fokusirali su se na odjel Cash & Carry i poslovanje s prodajom potrošačke elektronike Media-Saturn, koji su u prvom fiskalnom tromjesečju zabilježili rast prodaje za 0,2 odnosno 0,4 posto na usporedivoj bazi.
U ruskom je pak ogranku Media-Saturna prodaja "značajno" pala, ali su taj pad nadoknadile dvoznamenkaste stope rasta u zemljama kao što je Turska i snažan rezultat u Njemačkoj.
Hipermarketi Real i dalje se suočavaju s oštrom konkurencijom diskontnih lanaca kao što su Aldi i Lidl, te padom cijena hrane i povratkom kupaca u trgovine u gradskim centrima. Taj je Metroov odjel u posljednja tri prošlogodišnja mjeseca zabilježio pad prodaje na usporedivoj osnovi za 1,6 posto.