Što čelnici vodećih hrvatskih tvrtki očekuju u idućoj poslovnoj godini?
U sklopu Liderove konferenecije 'Dan velikih planova' pitali smo čelne ljude vodećih tvrtki u Hrvatskoj o njihovim prognozama, očekivanjima i planovima za iduću poslovnu godinu. Izjave očekivano ne pršte optimizmom po pitanju rasta BDP-a, ali nema ni poslovnog defetizma, naglasak se stavlja na upravljanje rizicima, konzervativno planiranje i čekanje boljih vremena.
Bankarski sektor Tea Martinčić iz Hypo Alpe-Adria banke očekuje tešku iduću godinu uz pad BDP-a, a s tako lošim gospodarskim uvjetima će se nositi stručnošću djelatnika, poznavanjem ekonomskog okruženja i tržišnih trendova.
Balázs Békeffy iz OTP banke Hrvatska istaknuo je kako je nezahvalno davati ekonomske prognoze jer kretanja ovise o previše faktora.
Čak i ako smo umjereno optimistični, moramo imati na umu da se mnogo toga mora pokrenuti da bi došlo do rasta BDP-a. U planiranju za sljedeću godinu, kao i do sada, važno nam je zadržati kritički osjećaj za realnost, dobar smisao za konzervativno planiranje, te održanje strogih kriterija u upravljanju rizicima. Zdravo balansiranje prihoda i troškova će biti značajno i u sljedećoj godini, kao i procjena kako nastaviti naš stabilni rast tržišnih udjela – ističe Békeffy.
Prognoze bankara završavamo sa razmišljanjima Michaela Müllera iz RBA koji ne očekuje veće promjene u 2015.
Očekujemo stagnaciju. Uvjeti za rast stvaraju se u prethodnom razdoblju,a u tekućoj godini ne uočavamo pozitivne promjene uvjeta poslovanja dostatne za ostvarivanje rasta u sljedećem razdoblju – poručio je Müller.
Blagi pad ili status quo Stagnacija kao lajtmotiv provlači se kroz prognoze većine naših sugovornika, tako blagi pad ili stagniranje gospodarstva predviđa i predsjednik uprave INA-e Zoltán Áldott koji rast svoje kompanije namjerava osnaživati domaćim investicijama i jačanjem prisutnosti na regionalnim i međunarodnim tržištima.
Trebamo financijski snažnu kompaniju koja će biti spremna ubrzati svoj razvoj u trenutku kada se ekonomski trendovi poprave – naglašava Áldott.
Branko Roglić iz Orbica predviđa pad BDP-a, a u tvrtki namjerava dodatno kontrolirati troškove i racionalizati sve segmente poslovanja, u svim državama. Direktor Datalaba Vedran Grbčić također drži da će BDP nastaviti tonuti, ali ističe da će poslovanje njegove tvrtke rasti za 30 posto jer zbog produženog efekta krize ERP tržište nikad nije bilo značajnije.
Investicije u kvalitetne proizvode poput našeg ostvaruju znatne uštede kroz optimizaciju procesa, kvalitetno izvješćivanje te potporu svim ključnim segmentima poslovanja – kazao je Grbčić.
Andrea Šumanovac iz UNEX-a se nada stagnaciji BDP-a, ali očekuje pad koji ipak neće utjecati na poslovanje njene kompanije.
Naš recept za uspjeh i opstanak na tržištu je pametna poslovna strategija i razvojni plan, sposoban management i ulaganje u ljude. Svime navedenim vodili smo se u poslovanju svih 23 godine koliko smo na tržištu, pa ćemo tako i u 2015. godini – poručila je.

Ima i optimističnih Kao jedan od najoptimističnijih sugovornika pokazao se Dušan Tomašević iz FINA-e, on predviđa rast hrvatskog gospodarstva i oporavak potrošnje, što će u konačnici utjecati na bolje zapošljavanje.
Rast poslovanja koji bilježimo u zadnje dvije godine i nadalje baziramo na uvođenju novih usluga za što smo uvjereni da će nam otvoriti dio tržišta koji do sada za nas nije bio aktivan – rekao je Tomašević.
Oporavku BDP-a i potrošnje nada se i Sven Vorih iz CC Reala.
Blagi rast će pozitivno utjecati na gospodarstvo i, što je još važnije, na opći moral stanovništva kojega zadnjih nekoliko godina karakterizira rezignacija ili depresija. Što se tiče našeg poslovanja u 2015., siguran sam da ćemo osnažiti našu lidersku poziciju na domaćem tržištu te nastaviti sa širenjem poslovanja van Hrvatske – poručio je Vorih.
Alen Premužak iz Hrvatske pošte ne vidi veće promjene u narednih 12 mjeseci, usklađivanje sa eksternim trendovima iz industrije, konkurencijom i gospodarskim okruženjem u RH vidi kao putokaz za razvoj poslovanja HP-a.
Tržište već doseglo dno Danko Sučević, partner u Infokorpu, smatra kako će 2015. za najbolje poduzetnike biti bolja od 2014., dok će za manje dobre biti još lošija od 2014. Prema njegovom mišljenju, BDP će stagnirati, a za svoju tvrtku predviđa blagi rast operativnih prihoda baziran na povećanom interesu inozemnih kupaca za B2B usluge koje pružaju.
Domaći kupci su već pročišćeni tako da ne očekujemo značajan pad. Vjerujem da je hrvatsko tržište već dosegnulo dno – ističe Sučević.
Član uprave Siemensa Mladen Fogec oslanjat će se na intuiciju kako bi prebrodio tavorenje gospodarstva, dok nešto optimističniji Armin Franz Tengg iz Impuls-Leasinga očekuje rast ekonomije i poslovanja svoje tvrtke pod geslom 'kvaliteta ispred kvantitete'.
Ilija Tokić, šef Tokić autodijelova planira bolju iduću godinu za svoju tvrtku, uz širenje mreže poslovnica i jačanje izvoza, dok zbog izostanka reformi ne vidi poboljšanje opće ekonomske situacije.
Dejan Grbić iz Studia Moderna Hrvatska u 2015. očekuje stabilizaciju tržišta, rast vlastitog potencijala poslovanja i daljnji razvoj.
U planiranju se vodimo potencijalima brandova, distribucijske mreže i novih projekata – izjavio je Grbić, koji dogodine očekuje stagnaciju BDP-a.

Rast izvoza Zoran Barac sa ZŠEM-a smatra da će 2015. godina za njih biti bolja od 2014. jer očekuju veći udio studenata iz Europe i svijeta. Po pitanja gospodarstva općenito očekuje stagnaciju ili blagi rast koji prije svega može doći od rasta izvoza.
Izvozni dio Hrvatskog gospodarstva još nije dovoljno velik za brzi zaokret. Približno nam treba 2,5 posto rasta izvoza za 1 posto rasta BDP-a – objašnjava Barac.
Miho Balija iz Hotela Maestral poručuje kako uvažavajući trenutačna kretanja u hrvatskom gospodarstvu i široj regiji u 2015. godini očekuje blagi oporavak određenih makroekonomskih pokazatelja, osobito stope nezaposlenosti i industrijskog rasta koji se u zadnjem tromjesečju pokrenuo s mrtve točke.
Svoj optimizam zasnivam na relativno zdravom bankarskom sustavu, snažnijem povlačenju sredstava iz strukturnih fondova EU-a koji bi mogao pokrenuti javne investcije, a najavljene porezne reforme trebale bi povećati osobnu potrošnju. Dodatni optimizam ulijeva i nedavno predstavljena industrijska strategija Republike Hrvatske od 2014. do 2020. godine, koja za to razdoblje predviđa prosječnu godišnju stopu rasta od 2,85 posto godišnje, uz otvaranje više od 85 tisuća novih radnih mjesta – kazao je Balija, dodavši kako su Hoteli Maestral imali ove godine rasli za 3 posto po pitanju noćenja i bruto prihoda, a istom trendu se nada i dogodine zbog dobrog feedbacka sa emitivnih stranih tržišta.