Poslovna scena
StoryEditor

Teretni vagoni postaju pametan i povezan oblik prijevoza

22. Siječanj 2016.
Piše:
lider.media

Zahvaljujući tvrtki Bosch, sljedeća postaja za teretne vlakove je internet. "Internet stvari", koji povezuje stvarne i digitalne informacije, revolucionalizira željeznički teretni promet s pomoću nove digitalne tehnologije za vozila

Više od 300 teretnih vagona već je opremljeno novim Boschevim sustavom i koriste se kako bi se ova tehnologija testirala u željezničkom prometu u Europi, Sjevernoj Americi i Australiji. Početak proizvodnje sustava zakazan je za sredinu 2016.

- Koristimo inteligentne povezane senzore kako bismo podatke o teretnim vagonima snimili u stvarnom vremenu i obradili ih online. To znači da vagoni sami mogu utvrditi je li se održavao hladan lanac, predvidjeti vrijeme dolaska isporuke te pružiti informacije o razdoblju u kojem je potrebno izvršiti sljedeće održavanje, kaže Bernhard Bihr, predsjednik društva Bosch Engineering. 

Povezana tehnologija za učinkovitu logistiku

Kako bi se izdržali teški radni uvjeti poput promjena u temperaturi, vibracija, prljavštine i vlage, željeznički inženjering mora biti jednostavan i robustan. Godine 2013. samo je u Njemačkoj gotovo 400 milijuna tona robe prevezeno na približno 40.000 kilometara željezničke pruge. Jedan od razloga zbog kojih se tehnologija povezivosti, koja se diljem svijeta u gotovo svim drugim sektorima punom parom kreće prema naprijed, nije probila u sektor željezničkog teretnog prijevoza jest taj što teretni vagoni nemaju ni vlastito napajanje niti vlastite senzore. Tvrtka Bosch Engineering sada smanjuje tu razliku u odnosu na druge sektore zahvaljujući povezanom sustavu obavješćivanja o vozilima u željezničkom teretnom prometu. Ovaj sustav koristi isprobanu i ispitanu tehnologiju tvrtke kao i komponente koje se koriste u serijskoj proizvodnji automobila.

- Naša automobilska tehnologija može se primjenjivati i u drugim sektorima, uključujući i željeznički prijevoz. Ovaj novi sustav omogućuje nam da logističke lance u željezničkom, cestovnom i pomorskom prometu učinimo transparentnima te da učinkovitije upravljamo povećanjem teretnog prijevoza, kaže Bihr.

Precizno određivanje lokacije

Mogućnost stalnog praćenja isporuka i primanja informacija o tome stižu li na svoje odredište na vrijeme standardno je za isporuke u cestovnom prometu. Međutim, kad se radi o željezničkom prometu, to je češće iznimka nego pravilo, budući da teretni vagoni dosad nisu mogli pružati potrebne informacije. Pogađanje pravog trenutka, posebno u slučajevima kada se oslanjamo na kombinaciju željezničkog, cestovnog i pomorskog prijevoza, od ključne je važnosti kod osiguravanja učinkovitosti logističkih procesa. S novim sustavom obavješćivanja o vozilima, hardver za povezivost ugrađen u teretne vagone trenutačno pruža potrebne informacije, što omogućuje određivanje lokacije svakog vagona. Kao rezultat toga moguće je od polazišta do odredišta pratiti i nadzirati isporuke željeznicom, što u konačnici štedi novac, poboljšava planiranje logistike i pomaže osigurati pouzdaniju izradu rasporeda i točnije vrijeme isporuke.

Nadziranje robe u svrhu povećanja sigurnosti

Vagon-hladnjača s hranom na putu je od Hamburga do Kölna. Koja je temperatura u ovom teretnom vagonu? Je li hladan lanac neprekinut? Mjerenjem faktora kao što su temperatura i vlažnost zraka, senzori unutar vagona pružaju odgovore na ova pitanja. Hardver za povezivost šalje prikupljene informacije na poslužitelj i čini ih dostupnima putem online portala. Ako temperatura u vagonu prijeđe kritičnu temperaturnu granicu, sustav odmah uključuje alarm i obavještava kontrolni centar. Na taj je način moguće u svakom trenutku i duž cijele rute nadzirati uvjete prijevoza, a sustav osigurava da hrana uvijek stigne svježa na svoje odredište.

Transparentan nadzor vibracija

Rukovanje robom i njezin utovar za prijevoz mogu rezultirati naglim pomicanjima i vibracijama koje su dovoljno jake da mogu oštetiti teretne vagone i robu koju prevoze. Hardver za povezivost uključuje troosni senzor ubrzanja koji mjeri jačinu, učestalost i točno mjesto udaraca u vagon te analizira podatke. To omogućuje određivanje uzroka bilo kakvih potencijalnih oštećenja na vagonima ili njihovu teretu i provjeru uvjeta prijevoza.

Točno mjerenje kilometraže

Svi putnički vagoni opremljeni su brojačem kilometara koji pokazuje koliko je kilometara prijeđeno i kada je potrebno zakazati sljedeći servis vagona. To je sada moguće i za željezničke teretne vagone. Operateri sada mogu pratiti GPS lokaciju određenog vagona na karti željezničke mreže i odrediti koliku kilometražu prelazi. Koristeći ove informacije, mogu zakazati servise u intervalima koji se temelje na kilometraži i njihovu stanju te pravovremeno izvršiti potrebne popravke, smanjujući na taj način prekide u radu i troškove na najmanju moguću mjeru.

Usluga lokacije i protuprovalni alarmi za povećanu učinkovitost i sigurnost

Osim što žele znati gdje se određeni teretni vagon nalazi, operateri često trebaju informacije o dolasku vagona na postaju ili neplaniranim skretanjima s predviđene rute. Tu je usluga lokacije od velike pomoći. Nakon što je virtualna zona odabrana online, svaki teretni vagon automatski šalje e-mail ili tekstualnu poruku u trenutku kad stigne do granice odabrane zone. Značajka obavještavanja o dolascima omogućuje automatsku izradu dostavnica u elektroničkom obliku i optimizaciju logističkih procesa. Također, korištenjem informacija o tome jesu li i kada su vrata vagona bila otvorena, sustav jamči veću sigurnost robe tijekom prijevoza.

22. studeni 2024 23:13