Dosadašnja ulaganja Turske u Hrvatsku vrijedna su 350 milijuna eura, a plan je, kako je najavio turski predsjednik Recep Tayyip Erdoğan u nedavnom posjetu Hrvatskoj, da turski poduzetnici do 2020. u Hrvatsku ulože još milijardu eura. To bi bilo znatno povećanje ulaganja, pa čak i u odnosu na dosadašnja turska ulaganja u Jugoistočnu Europu. Naime, turske su tvrtke u Hrvatsku i šest jugoistočnoeuropskih zemalja dosad uložile 3,4 milijarde dolara, a do kraja 2020. planiraju ih povećati na 8,8 milijardi dolara.
U što su turske tvrtke dosad ulagale u Hrvatskoj? Najviše u turizam, pri čemu je najveći investitor Doğus grupa, vlasnica marina u Šibeniku, Sukošanu i Zadru, vlasnica 10,86 posto ACI-jevih dionica, investitorica u hotel D-Resort Šibenik vrijedan oko 25 milijuna eura i butik-hotel Villa Dubrovnik, a u Zadru trenutačno ulaže 80 milijuna eura u preuređenje tvornice Maraske u hotel s pet zvjezdica.
– Sedam smo godina u Hrvatskoj i ovdje se nikad nismo osjećali kao stranci, odnosno strani ulagači, ni na lokalnoj ni na nacionalnoj razini – rekao je nedavno regionalni direktor Doğus Holdinga Burak Baykan tijekom Hrvatsko-turskoga gospodarskog foruma.
Drugi je veliki turski ulagač u turizam Rixos, koji je za 50 milijuna eura u Dubrovniku kupio hotel Libertas, Uzel turizam kupio je u istome gradu Pucić Palace za 8,5 milijuna eura, a Alvimedica u Dugopolju gradi bolnici za liječenje kardioloških bolesti.
Turskih ulagača ima i u drugim sektorima. Süzer grupa ušla je 2011. u Banku Brod, danas solidno kapitaliziran Kentbank, UNIT Investment i MB Holding ulažu u energetiku, Unit je uložio 45 milijuna eura u gradnju elektrane na biomasu u Babinoj Gredi, a MB Holding 60 milijuna eura u gradnju geotermalne elektrane u Velikoj Cigleni.
Svi ti ulagači planiraju još ulagati u Hrvatsku, a čekaju se i novi. Doğus grupa je, podsjetimo, javno potvrdila da je zainteresirana za kupnju ACI-ja, a od novih poznat je interes Turkish Airlines za Croatia Airlines, ali u toj branši snažniji ulazak priječe mu europski propisi koji ne dopuštaju tvrtkama iz nečlanica EU stjecanje zračnog prijevoznika.