Poslovna scena

U Hrvatskoj i BiH Mieleu su cilj i poslovni korisnici

Njemački proizvođač bijele tehnike Miele predstavlja globalnu marku kućanskih uređaja, bijele tehnike, koja postoji i posluje diljem svijeta, pa tako i u Hrvatskoj. Kako kaže njen direktor za Hrvatsku i Bosnu i Hercegovinu, Davor Karašić, osnovni je moto poslovanja stalna inovacija.

Tvrtka posluje od prvog srpnja 1899. godine, kada Carl Miele i Reinhard Zinkann osnivaju tvornicu za proizvodnju centrifuga za mlijeku u općini Herzenbrock, u blizini Gütersloh-a. Ubrzo počinje proizvodnja prvog uređaja za izradu maslaca Meteor koja uvelike olakšava rada na seoskim imanjima, perilica rublja Model A ugledala je svjetlo dana 1903. godine i od tada se firma povodi prema filozofiji da je „trajan uspjeh moguć jedino ako se proizvodi odlikuju visokom kvalitetom!“. A to znači i popriličnu cjenovnu nedostupnost za mnoge.

- Tvrtka Miele, prozivođač bijele tehnike, je ovih dana u Hrvatskoj predstavila novu liniju svojih kuhinjskih uređaja. Otkada i kako poslujete u Hrvatskoj?

Miele je u Hrvatsko prisutan od 2000. godine, kao tvrtka Miele trgovina i servis d.o.o. od 2004. godine, a od 2007. godine smo u Buzinu, gdje imamo svoju galeriju, odnosno, svoj glavni centar. Što se samog poslovanja u Hrvatskoj tiče, valja reći da smo uspjeli zaustaviti negativan trend koji je započeo 2008. Godine i trajao je do 2011. godine. Lani smo ostvarili rast u poslovnim rezultatima, a nadamo se da će tako biti i ove godine, bez obzira što još uvijek poslujemo negativno. Stoga planiramo smanjenje tog minusa, kako bi u 2016. godini došli na pozitivne brojke, jer smo proveli i unutarnje restrukturiranje, smanjili neke troškove, a u međuvremenu nam se povećala i sama prodaja. Naš se tržišni udio u Hrvatskoj kreće od dva do četiri posto, imamo trenutno 23 zaposlenika, a godišnji nam je prihod na razini tridesetak milijuna kuna. Poslovni su nam planovi ostvariti pet do petnaest posto tržišnog udjela u narednim godinama. Miele trgovina i servis ima svoj Centar u Buzinu, imamo još četiri Miele centra u vlasništvu naših partnera, dva izložbeno prodajna prostora u Zagrebu, jedan u Poreču, jedan u Varaždinu, a vjerujemo da ćemo uskoro otvoriti izložbeno prodajni prostor i u Dubrovniku, te u nekim ostalim hrvatskim gradovima. To su ili će biti dućani naših partnera koji drže isključivo Miele asortiman. 

- Koliko su tvrtki Miele Hrvatska i Bosna i Hercegovina uopće zanimljivi s obzirom na vaš premium prodajni portfolio, pa tako i visoku cjenovnu razinu, na tržištima koje sve više tonu u siromaštvo? 

Mislim da se bez obzira na tešku trenutačnu ekonomsku situaciju u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini može pozitivno poslovati, uz zalaganje svih naših djelatnika, uz optimalne troškove poslovanja, pri čemu ne mislim na otkaze. Opća je situacija teška, ali vjerujem da je ovo dobro ulaganje, jer su naši proizvodi investiranje u budućnost. Nama nisu cilj samo privatni korisnici, nego i oni poslovni. Tako, primjerice, hotel Antunović ima Miele profesionalnu praonicu, a tu je i hotel Aristos. Taj nam je profesionalni program jako interesantan i tu bilježimo svake godine sve veći rast. Kod praonica i u marinama se sve više kupuje naš profesionalni ili poluprofesionalni program. Možda ovdje nije naodmet reći da smo prisutni i u Vatikanu, kao i u Backingemskoj palači.

- Što uopće Miele danas globalno predstavlja, koliko tu ljudi radi, koliki su prihodi, gdje sve poslujete?

Miele je tvrtka koja ima 47 podružnica diljem svijeta, a preko svojih privatnih partnera i dealera je prisutna u još 50 zemalja svijeta. Vodeći je brend u svjetskoj industriji bijele tehnike, kako po kvaliteti i dugotrajnosti svojih proizvoda, tako i tako po zadovoljstvu krajnjih korisnika. Jedna od naših glavnih karakteristike je dugotrajnost naših proizvoda, jer želimo prodati uređaje da bi što duže trajali. Na globalnoj smo razini posljednje dvije godine bilježili rast od tri do četiri, pa čak i pet posto, a tako će biti i ove godine. To je vrlo impresivno s obzorom na opću ekonomsku situaciju. Čak i uzimamo dio tržišta. Globalno nam je ukupni godišnji prihod na razini od oko 3,2 milijarde eura, sa oko 17 tisuća zaposlenika. Najveći dio proizvodnje je u Njemačkoj, a ostatak u nekoliko Europskih zemalja.

Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju
vezani članci