U konkurenciji za tri potpore Zabina natječaja Moja prilika, vrijedne 100.000 kuna, našla su se 24 projekta odabrana po kriterijima inovativnosti, kreativnosti, opravdanosti, tržišnom potencijalu te održivosti. Pobjednici će se znati 5. prosinca, a ovo su priče finalista.
1. Teddy The Guardian, Ana Burica i Josipa Majić Teddy The Guardian je plišana igračka s ugrađenim senzorima kojoj je zadatak kroz igru s djetetom pratiti parametre kao što su tjelesna temperatura, broj otkucaja srca i razina kisika u krvi te obrađene vrijednosti u realnom vremenu slati pedijatrima, medicinskom osoblju i roditeljima na mobilnu i web aplikaciju gdje se ti parametri pohranjuju, interpretiraju i vizualiziraju te se formira medicinski relevantna i jasna slika zdravstvenog stanja djeteta. Cilj je smanjiti razinu stresa u malenih pacijenata, a liječnicima i medicinskom osoblju omogućiti relevantan, kontinuiran i pouzdan izvor informacija. Projekt je pokrenut prije 6 mjeseci, a Ani i Josipi to je već drugi medicinski startup.
2. Baš moja šalica čaja, Blok 4, obrt za dizajn Inovativno rješenje kartonske čašice s integriranom čajnom vrećicom omogućava jednostavno ispijanje čaja gdje god se nalazili. Šalica se može upotrijebiti dva puta, nakon čega se reciklira. Tim je do ideje došao opažanjem svakodnevnih navika osoba koje imaju potrebu za konzumacijom ‘to go‘ napitaka, a nakon toga i detaljnom analizom tržišta.
3. Univerzalni dodatak za automatsko izoštravanje kod video snimanja, Stype CS d.o.o. (StypeGRIP) Proizvod se montira na bilo koji fotoaparat i pomoću računalnih algoritama postiže da predmet snimanja bude uvijek izoštren neovisno o tome je li nepomičan ili u pokretu. Digitalni fotoaparati s mogućnošću snimanja u visokoj rezoluciji (DSLR) i dalje se naime oslanjaju na primitivne metode podešavanja fokusa koje ovise o ljudskom faktoru dok ova inovacija omogućuje umjetniku potpunu slobodu kretanja. Tim već ima iskustva u razvoju sličnih sustava; 2010. godine razvili su sustav za automatsko usmjeravanje i fokusiranje kamere na kranu (Stype kit) s mogućnošću kreiranja proširene stvarnosti koji se koristi u TV studijima širom svijeta (npr. Fox Sports Australia).
4. Lisnati Odred Goes Pro, Opet njih dvije d.o.o. Kako sve više osoba kod kuće eksperimentira s uzgojem jestivih biljaka, tako je nastao i biljkubator, proizvod u kojem se dizajn i obrtničko umijeće isprepliću sa sadnjom hrane u vlastitom domu. Osmišljeni paketić sadrži sve za osobe koje se nikada nisu bavile sadnjom. Nakon uspješnog predstavljanja na Danu D, tim je nastavio s razvojem i proizvodnjom sličnih proizvoda, a sad žele razviti i online interaktivni servis (društvenu mrežu) koji bi povezao urbane vrtlare i gradio bazu potencijalnih kupaca.
5. Telemetrijski hidrant, Igor Ignac i Boro Markić Uređaj zagrebačkih inovatora, osim za uzimanje vode, služi za nadzor vodoopskrbnih sustava odnosno dojavu mjerenih veličina kao što su tlak, temperatura, protok, kvaliteta vode, detekcija otvaranja itd. Donosi uštedu pitke vode i energije potrebne za funkcioniranje sustava. Uređaj radi samostalno koristeći sunčevu energiju i ugrađuje se u postojeće protupožarne hidrante. Krajnji korisnici su komunalna poduzeća i vodovodi, ali i industrija, rafinerije i drugi protupožarni sustavi. Na ideju su došli temeljem dugogodišnjeg inženjerskog rada u tvrtkama vezanim za vodoopskrbu gdje su uočili ključne probleme koji se moraju riješiti, a rad na ideji započeli su prije tri godine.
6. mash.me, divIT d.o.o. Cilj alata mash.me je bilo kome, bez znanja programiranja te bez korištenja skupog hardvera ili softvera, omogućiti izradu animacija kakve vidimo u popularnim crtanim filmovima poput Shreka, Priče o igračkama ili Ledeno doba. Korisnik sustava svojim kretnjama, stojeći ispred računala, upravlja virtualnim likovima. Za krajnjeg korisnika je besplatan, svatko ga može koristiti, a izrada gotove jednominutne animacije traje također jednu minutu. Sustav je primjenjiv u trgovina za oglašavanje brandova koji imaju maskote. Tim je iskustvo stekao radeći za televizijske kuće te marketinške agencije.
7. Proizvodnja biorazgradive vrećice za prihranu biljaka, Herbafarm-Magnolija d.o.o. Biorazgradiva vrećica sadržava univerzalni supstrat (mješavinu organomineralnih gnojiva) koji se ukrasnim biljkama dodaje pri sadnji i omogućava njihov optimalan rast i razvoj te postizanje vrhunskog izgleda. Proizvod je namijenjen svima, ali pogodan i za laike jer više ne moraju na nekoliko mjesta tražiti odgovarajuće preparate. Dolazi u praktičnom pakiranju (biorazgradivoj vrećici) čija je trajnost godinu dana. Proizvod je moguće koristiti i za sanaciju oštećenih stabala koja su problem velikih gradova. Tim ima dugogodišnje iskustvo u hortikulturi i sigurni su da su pronašli pravi omjer koji će biljkama osigurati optimalne uvjete i u rastu, cvatu, vitalnosti i otpornosti.
8. Generator za proizvodnju plina iz vode Cobra, HHO-SISTEM j.d.o.o. Projekt predviđa razvoj i komercijalizaciju generatora Cobra - inovacije za proizvodnju HHO plina odnosno smjese plinova vodika i kisika nastalih elektrolizom vode kao dodatnog goriva za sve tipove dizelskih, benzinskih, plinskih i drugih motora s unutarnjim sagorijevanjem. Ugradnjom COBRE u vozilo ostvaruje se ušteda glavnog pogonskog goriva od 10 do 30 posto, uz zamjetno povećanje zakretnog momenta motora. Inovator se već duže vrijeme bavi problemom uštede goriva uz ekološki učinak, a za svoj je projekt popunio patentnu prijavu. Inovacija je imala dobar učinak na motore i pokazalo se kako bi mogla krenuti u serijsku proizvodnju.
9. Self-aware Positioning System (SPS), Edi Budimilić SPS je sustav automatske navigacije i lociranja korisnika u prostoru bez GPS signala. Riječ je o inovativnom rješenju koje koristi senzore pametnih telefona i druge metode (o kojima inovator ne smije detaljno govoriti jer su u procesu prijave patenta). Sustav je osmišljen kao nadogradnja na postojeća GPS rješenja, a idealan je za primjenu kod raskrižja u tunelima, u mreži ulica u urbanim područjima gdje visoke zgrade blokiraju kvalitetan GPS signal kao i pri lošem vremenu pa čak i na lokacijama gdje GPS sateliti nemaju adekvatan signal.
10. Inovativan način uzgoja lijeske, Vlado Moulis, obrt za poljoprivrednu proizvodnju U klasičnom načinu uzgoja lijeska raste kao grm ili stablo. Ova inovacija predviđa uzgoj lijeske na provodnicama koje stvaraju krošnju u obliku uspravnog vretena. Novi način uzgoja rezultira znatno višim prinosom na istoj površini te raniji ulazak biljke u puni rod. Novi način sadnje manje je rizičan od dosadašnjeg, jeftinije je ulaganje u protugradnu mrežu i navodnjavanje, a smanjenog je i rizik od elementarne nepogode. Inovator lijesku uzgaja 29 godina, zahtjev za zaštitom patenta podnio je u Hrvatskoj, ali i drugim zemljama. Plodovi lješnjaka koriste se u medicinskoj i farmaceutskoj industriji za liječenje anemije, krvnog tlaka, kašlja itd., a potražnja za lijeskom i njenim plodovima stalno raste.
11. Personal distress tracking modul, Žarko Akalović Osnovna ideja ove inovacije bila je olakšavanje potrage za osobama ili značajnim lokacijama u uvjetima otežane preglednosti ili prohodnosti. U uređaj je integriran balon narančaste boje uz kojeg je spojen spremnik s helijem, kao i stroboskopski LED svjetlosni sklop crvene boje. Pri korištenju balon se podiže na odgovarajuću visinu. Uređaj također ima integriran GPS modul i GSM modul neovisnog napajanja koji su namijenjeni za emitiranje signala za poziv u pomoć centru 112. Malih je dimenzija i omogućava jednostavno rukovanje korisnicima različitog uzrasta i predznanja u svim uvjetima, čak i u rukavicama.
12. Rukovođenje/Kako hobi pretvoriti u biznis, CVOKE d.o.o. ‘Dve Cvoke‘ oko magazina do!ts okupljaju šarenu zajednicu kreativaca koji im svakodnevno ukazuju na koje probleme nailaze prilikom pokretanja poslovanja; od nedostatka informacija do nedostatka edukacije. S tim na umu, odlučile su pokrenuti edukaciju s ciljem poticanja kreativaca na unapređenje hobija u punokrvni biznis. Pronaći svoje mjesto pod poslovnim suncem danas je izuzetno teško, ali tim predavača ‘RukoVođenja‘ spreman je odgovoriti na sva pitanja i ponuditi pomoć zainteresiranima i svima koji žele ozbiljno poslovati. Želja im je prošiti spektar tema koje pokrivaju njihove radionice.
13. Sudar bags, Sudar Produkt d.o.o. Tvrtka Sudar Produkt osmislila je torbe izrađene od kamionskih cerada. Torbe su unikatni proizvod posve personalizirane, a osmišljene su i proizvode se u Hrvatskoj. Naručuju se i kupuju putem internet aplikacije, a kupac sam odabire model, tipografiju, veličinu i boju. Istraživanje koje je provela tvrtka pokazalo je da na tržištu raste interes za personaliziranu ponudu, kao i za proizvodima od ‘drugačijih‘ vrsta materijala što je i bio jedan od razloga za upuštanje u ovakvu avanturu.
14. SizemApp, Ana Kolarević Sizem je web i mobilna aplikacija koja ženama pomaže pri odabiru odgovarajućeg grudnjaka, kupaćih kostima i odjeće koja je posebno krojena za veće grudi odnosno D+ clothing. Aplikacija je i edukativnog karaktera jer podučava kako grudnjak mora pristajati odnosno pristaje li ili ne. Iza Sizema stoji peteročlani tim koji je temeljno istražio tržište i odlučio dati rješenje na prepoznati problem. Između ostalog, došli su do saznanja da čak 90 posto žena nosi pogrešnu veličinu grudnjaka. Cilj tima je ponuditi prvo i jedino sveobuhvatno softversko rješenje za ovu industriju i pružiti sve potrebne informacije na jednom mjestu odnosno biti multi vendor webshop s edukativnom komponentom.
15. Greenpie, Mirna Bačun Greenpie je web-aplikacija koja automatizira nutricionistički workflow; spaja klijenta i nutricionista u realnom vremenu te omogućava nutricionistima da kreiraju svoje virtualne klinike online. Zamjenjuje Word dokumente, Excel tablice i automatizira radne procese te tako nutricionistima štedi i do 2h dnevno. Dostupan na svakom uređaju koji ima pristup internetu, Greenpie omogućava nutricionistima da u realnom vremenu prate, vide i komentiraju dnevnik hrane klijenata te da automatski rade analize samo jednim klikom miša. Ideja o aplikaciji prodana je prije nego je tim uopće napisao prvu liniju koda, što je dokaz da je aplikacija inovativna i potrebna tržištu. Aplikacija je trenutno u beta fazi, a testiraju je sami kupci.
16. Recoffee, Josip Funarić Projekt Recoffee predviđa zbrinjavanje velikih količina taloga koji ostaje nakon kuhanja kave u ugostiteljskim objektima. Njegov je zadatak organizirati odvojeno skupljanje taloga i njegovo daljnje korištenje kao podloge za proizvodnju jestivih gljiva kao što su šampinjoni ili bukovače te kao kompostnog materijala u vrtlarstvu i poljoprivredi ili izradi kozmetičkih preparata. Projekt je za početak zamišljen je kao rješenje za ekološki problem ugostiteljskih objekata u Brodsko-posavskoj županiji, ali može ga se primijeniti i na ostatak zemlje jer se dnevno u 150.000 domaćih ugostiteljskih objekata baca do kilogram taloga.
17. DigTemp, Sead Inajetović DigTemp je pouzdani mikroprocesorski višekanalni digitalni termometar visoke točnosti. Istovremena mjerenja moguća su na više mjernih mjesta udaljenosti 100 metara kao i na više lokacija. Uređaj zapisuje temperaturu u cloud bazu, alarmira (servisnu) tehničku službu putem maila, mobitela ili telefona u slučaju odstupanja od zadanog mjernog raspona ili u slučaju nestanka struje što rezultira bržim i jednostavniji očitanjem temperature te izbjegavanjem ljudskih pogrešaka. Inovativnim rješenjem omogućen je centralizirani udaljeni nadzor mjernih jedinica preko mobitela i računala kao i uvid u trenutno stanje izmjerenih temperatura. Uređaj je namijenjen tvrtkama koje provode HACCP sustav, kao i svima koji imaju potrebu za istovremenim mjerenjima temperature na više uređaja i različitim lokacijama.
18. Bombon s karakterom, Ruta obrt za proizvodnju, trgovinu i usluge Proizvodnja ručno izrađenih personaliziranih bombona i lizalica za one koji žele promociju na inovativan način, koji su u potrazi za zanimljivim poklonom, koji traže slatki suvenir ili unikatne promo proizvode brandirane po vlastitoj želji. Pokretači ovog poslovnog poduhvata smatraju kako na tržištu postoje konfeti, promo materijali i suveniri, ali oni ne pružaju puno mogućnosti za izražavanje vlastite osobnosti i kreativnosti u smislu promidžbe ili zahvalnosti.
19. GoDoCroatia, PokloniMe obrt za trgovinu i usluge GoDoCroatia je webshop i mobilna aplikacija koja stranim turistima sveobuhvatno prezentira najbolju rekreativnu, kulturnu, gastro, adrenalinsku, wellness i turističku ponudu Hrvatske. Kako se turisti žale na nepostojanje dodatnih sadržaja u zemlji koja je jedna od najznačajnijih destinacija na Mediteranu, tako je tim došao do ideje za online dostupnosti jasnih i transparentnih informacija o svim turističkim sadržajima kojima zemlja obiluje. Jer ‘sunce i more‘ više nisu dovoljni za odabir destinacije za odmor.
20. Pulse wall, UX Passion d.o.o. Pulse Wall je jedinstveni sustav praćenja i prikaza informacija s različitih izvora, od društvenih mreža do internet portala, njihov prikaz u realnom vremenu i ‘big data‘ analiza na mobilnim i klasičnim uređajima. Tim je vlastitim snagama razvio metodologiju kao i tehnološku i softversku arhitekturu. Njihov proizvod Wall of Tweets korišten je i na predsjedničkim izborima u SAD-u, kao i na drugim događanjima od kojih ističu World Economic Forum konferenciju u Davosu i to čak tri godine za redom.
21. Agrodata Vito Sviličić Agrodata je inovativan kompjutorski program koji na jednostavan, transparentan i siguran način omogućava potpunu kontrolu uporabe sredstava zaštite bilja i kemijskog sastava svakog sredstva s točnim izračunom utrošenih količina. Također omogućava evidenciju agrotehničkih mjera, gnojidbe i svih ostalih radnji. Podaci se prikupljaju i obrađuju prema pojedinim kulturama i vrsti proizvodnje na samom poljoprivrednom gospodarstvu. Sustav nudi i preporuku najboljeg sredstva zaštite i njegove doze, prema vrsti proizvodnje (ekološka, integrirana ili konvencionalna), a samim tim onemogućuje uporabu sredstva koje nije dozvoljeno za određenu vrstu proizvodnje.
22. GIS Cloud: Lokacijsko-informacijska platforma za poslovne aplikacije, Omnisdata d.o.o. GIS Cloud je internet cloud servis koji omogućava brzi razvoj poslovnih aplikacija koje koriste prostorne informacije za upravljanje imovinom i infrastrukturom. Cilj im je revolucionizirati GIS industriju kao što je Salesforce napravio u CRM industriji. Projekt će unaprijediti poslovna rješenja za upravljanje prostornim podacima koji se koriste unutar organizacije. Tim je razvio vlastito kartografsko programsko rješenje koje u realnom vremenu obrađuje i prikazuje više desetaka milijuna objekata na karti. Strani portali i časopisi ih redovito uvrštavaju u industrijske lidere u tom segmentu.
23. Carbon Vertebrae Protector (CVP), Igor Puhar CVP je moderan i efikasan štitnik za vrat i leđa koji je nastao kao spoj 3 cjeline u kojima se koriste moderni i ‘pametni‘ materijali pružajući veću udobnost prilikom korištenja, ali i veću zaštitu pri padu. Namijenjen je sportašima i motoristima, a razvijen zahvaljujući 10-godišnjem iskustvu u treniranju skijanja. Prema mišljenju inovatora, postojeća rješenja su komplicirana ili prevelika, a ujedno i neprilagođena za svakodnevnu upotrebu pa će ovaj proizvod sigurno naći put do ciljane skupine.
24. Proizvodnja uređaja za kontrolu terapije farmaceuticima s opcijom udaljenog nadzora za primjenu u njegovateljstvu i zdravstvu, Damir Sever Prijenosni uređaj koji signalizira kada i koliko lijeka dozirati koji se može koristiti na daljinu, a namijenjen je za primjenu u njegovateljstvu i zdravstvu. Ima i manji spremnik za lijekove, a predviđen je i za mjerenje osnovnih vitalnih funkcija korisnika te dojavu kriznih stanja. Na taj način njegovatelji i liječnici na daljinu dobivaju uvid u stanje pacijenta ili učinak terapije kod korisnika lijekova, a podatke je moguće i pohranjivati. Uređaj koristi internet i bežične tehnologije, a donosi višestruke uštede i omogućava razvoj novih usluga na području njegovateljstva i zdravstva.