Mnogi će mediji Jozu Kalema, člana Uprave Petrola zaduženog za veleprodaju, opisati, najblaže rečeno, kontroverznim. Čini se da njegovu imidžu ne pomaže ni prijateljstvo s bivšim ministrom financija Slavkom Linićem, kao ni priča o preuzimanju tvrtke IGM iz Tounja kod Karlovca, o čemu Kalem govori u ovom intervjuu.
Dojam je Liderova novinara da je Kalem ipak profinjeniji nego što ga se doživljava. Europetrol je osnovao 1993. u Rijeci, a 2007. imao je promet od 1,5 milijardi kuna. Kaže da je tada želio tvrtku ojačati dokapitalizacijom, pa je razgovarao s predstavnicima Lukoila u Moskvi, a sastajao se i s prvim ljudima talijanskog Enija i grčkog Helenic petrola. Na kraju je 2008. Slovenski Petrol preuzeo 51 posto vlasništva njegove tvrtke, a 2012. postao je 100-postotni vlasnik.Lani je u travnju njegova tvrtka Tehnodrvo preuzela neke pogone drvoprerađivačke tvrtke (bivši DIP Ogulin) od generala Pavla Miljavca, a ove godine u svibnju od Hrvatskih šuma za 70 milijuna kuna kupila je bjelovarsku Česmu. Ipak, još je više naftaš, pa nas najprije zanima kako vidi nedavno testiranje kvalitete goriva koje je pokrenulo Ministarstvo gospodarstva.
• Jesu li inspektori testirali gorivo i na Petrolovim crpkama?‒ Jesu.
• I?‒ Ne znam još rezultate, ali se i ne bojim za njih.
• Kako komentirate ovu akciju i to kako je u njoj prošao Čermakov Crodux?‒ Smatram da bi kontrole naftnih derivata trebala biti i češće, iako je gorivo u Hrvatskoj, općenito gledajući, kvalitetno. Svi mi kupujemo gorivo na svjetskom tržištu, čak i Ina, a za njegovu kvalitetu odgovara proizvođač ili dobavljač. Vidjeli smo da je na određenim crpkama utvrđeno da je točka filtrabilnosti bila –13 Celzijevih stupnjeva, a trebala je prema pravilniku od 1. prosinca biti –15. Međutim, vrijeme je toplo i svi oni koji su točili gorivo neće imati ama baš nikakve štete, a ako je točka filtrabilnosti bila –13, onda je to porema propisima prekršaj. Ali Crodux je jaka tvrtka, jer je to zapravo bivši OMV Hrvatska, imaju kvalitetno gorivo i treba vidjeti što se tu dogodilo, možda se nova zaliha koja je imala propisanu filtrabilnost pomiješala sa starom.
Cijeli intervju pročitajte u novom broju Lidera.