Tvrtka Končar-Elektroindustrija priopćila je danas kako zastoji u tramvajskom prometu u Zagrebu nisu bili uzrokovani kvarovima na niskopodnim tramvajima, te da su mediji u posljednjih nekoliko dana objavili neistinite i zlonamjerne vijesti vezane uz niskopodne tramvaje.
Iz Končara ističu kako su problemi u tramvajskom prometu bili zbog velikih količina snijega na tramvajskim prugama.
- Svjedoci smo izvanrednih vremenskih uvjeta u Zagrebu i velike količine snijega, koji usprkos naporima zaduženih službi nije mogao biti uklonjen s ulica, pa tako ni s tramvajskih pruga. To je uzrokovalo brojne probleme u prometu, a niskopodni tramvaji pokazali su svoju pouzdanost i sigurnost i u ovakvim uvjetima - ističe se u priopćenju Končara-Elektroindustrije te se dodaje kako je raspoloživost niskopodnih tramvaja i u takvim uvjetima bila puno veća od raspoloživosti klasičnih tramvaja.
Iz Končar-Elektroindustrije podsjećaju kako niskopodnost tramvaja zahtijeva određene infrastrukturne uvjete, a u ovom slučaju potpunu prohodnost tračnica, ali i okolnog prostora potrebnog za vožnju, zaustavljanje, skretanje, ulaz i izlaz iz vozila.
- Proteklih dana to nije bilo tako. Dolazilo je do raznih problema, ali se nije radilo o kvarovima niskopodnih tramvaja. Zastoji u tramvajskom prometu nisu bili uzrokovani kvarovima na vozilima nego drugim razlozima - neočišćenim prugama i tramvajskim stajalištima, problemima sa skretnicama ili električnim vodovima, nepravilno parkiranim automobilima i slično. U takvim slučajevima dolazilo je do vanjskih oštećenja zaštitnih dijelova, vožnje po skretnicama, kao i problemima s vratima kada su duboki snijeg i nakupine razgrnutog snijega s ceste blokirali zatvaranje vrata. Dodatnim aktivnostima i ti su se problemi rješavali - navodi Končar-Elektroindustrija.
- Dijelovi koji se u medijima spominju kao ‘sporni‘ (zaštitni poklopci na kotačima) imaju prije svega estetski, a onda i sigurnosni karakter (klasični tramvaji voze bez zaštitnih poklopaca kotača) i do njihovog oštećenja i otpadanja je došlo zbog predubokog snijega na tračnicama ili nakupina snijega uz prugu. Postoji čitav niz fotografija i snimki na internetskim portalima, u tiskovinama i televizijskim kućama koje pokazuju kroz kakve uvjete su tramvaji vozili, ali i to da su nerijetko bili jedino prijevozno sredstvo na ulicama - zaključuju iz Končar-Elektroindustrije.