Niti je televizija umrla niti se tisak ugasio, a ni oglašivači nisu preselili u digitalne vode! I oni su kao, uostalom, i radio, uhvatili digitalni ritam pa se sad iznova rađaju ohrabreni navikama suvremenih gutača sadržaja.
‘Media Market‘, Liderovo specijalno izdanje posvećeno medijskom tržištu pozabavilo se zato renesansom medija, a otkriva i svježe podatke o čitanosti novina i časopisa, slušanosti radijskih postaja te udjela gledanosti televizija u prošloj godini. Objavljujemo i pregled top-20 oglašivača u Hrvatskoj u prošloj godini, kao i 10 najvećih oglašivača u tiskana izdanja, sve zahvaljujući analizama agencija za istraživanje medija – Ipsos Puls i AGB Nielsen.
Vođeni mišlju da tko tumači simbole (brojke), to radi na vlastitu odgovornost, odlučili smo ipak koliko-toliko skinuti teško breme odgovornosti s leđa gutača sadržaja, pa smo u pomoć pozvali stručnjake agencija za medijska istraživanja i marketinških agencija. Na Liderovom okruglom stolu o medijskim istraživanjima raspravljali su zato Anamarija Horaček, medijska direktorica Unex Groupa, Igor Kern, direktor ABC Hrvatske, Dejan Kutnjak, voditelj grupe klijenata Digitel medijskih servisa, Marinko Penava, direktor prodaje Gemiusa, Ante Šalinović, direktor medijskih istraživanja IpsosPulsa i Dražen Urch, voditelj marketinga Nielsena. Jedan od povoda za njihovo okupljanje bila je odluka nacionalne televizije da povuče ručnu kočnicu i povuče se iz istraživanja o gledanosti, a jedan od zaključaka sudionika okruglog stola jest da ‘majke mi‘ ne bi smio biti dovoljan dokaz nečije popularnosti.
Svejedno, znamo tko je neprijeporan ljubimac oglašivača: supermoćni Google. U ‘Media Marketu‘ objašnjava se zato što Google zna i može, a drugima nedostaje. Među ostalim, Media Market donosi i priče o svetoj TV-pretplati, zvijezdama etera, tumači se i jesu li ljudi još uvijek draži od algoritma kad se radi o upravljanju komentarima, a i zašto poslovni anđeli vole digitalne formate.
U specijalnom izdanju koje je na tržištu uz Lider od 1. ožujka (28. veljače u Zagrebu), riječ smo dali i čelnicima medijskih kuća. U anketi su otkrili svoju formulu uspjeha na medijskom tržištu. Uronili smo i u misterij zanimanja ‘novinar‘. Umjesto pognute glave zbog toga što javnost sve manje vjeruje novinarima, a i toga što brojni predstavnici struke među sobom vide sve više pozera i sponzoruša, uzdignuta čela proklamiramo visokokvalitetno novinarstvo. Kako do njega doći? U ‘Media Marketu‘ otkrivaju vrhunski profesionalci zaraženi novinarstvom.