Tržište kapitala
StoryEditor

Vruće ljeto i dobra turistička sezona okidač za sladoledni segment

09. Srpanj 2015.
Piše:
lider.media

Ersteovi analitičari podigli su jednogodišnju ciljanu cijenu za dionice Leda s 9.748 kuna na 10.521 kune. S obzirom da očekivani prinos iznosi oko 31%, preporuka za investitore je povećana s razine „Akumulirati“ na razinu „Kupiti“.

Prošla je godina bila opterećena brojnim jednokratnim negativnim učincima poput poplava u BiH i Hrvatskoj, kazne Frikomu te otpisom goodwila u Makedoniji, kojih je kompanija pošteđena u ovoj godini. Usprkos tome, Ledo je uspio povećati tržišni udio na dva ključna tržišta, Hrvatskoj i Srbiji, što bi u ovoj godini trebalo poslužiti kao snažan oslonac oporavka.

Vremenski uvjeti ove su godine znatno povoljniji u odnosu na prošlogodišnje ljetne mjesece, koji su presudni za prodaju sladoleda. To bi trebalo donijeti nešto bolju strukturu prodaje, pogotovo u segmentu impulsnog sladoleda. Preliminarni podaci o turističkoj sezoni ukazuju na snažan rast dolazaka i noćenja u Hrvatskoj, što u kombinaciji s velikim naglaskom koji je u pripremi sezone stavljen na HoReCa kanal, sugerira da će i segment smrznute hrane u Ledu bilježiti rast u ovoj godini.

Kompanija je uložila znatne napore u pripremu ove sezone. Broj prodajnih mjesta je od 2011. do 2014. godine porastao preko 25 posto. Sredinom prošle godine kompanija je započela plasman svojih sladoleda kroz lance Muller, Drogerie Markt i Hrvatsku Poštu, čiji će puni učinak biti vidljiv ove godine.

Također, prve isporuke za američki lanac Kroger su krenule u lipnju ove godine, tako da bi prvi učinci tih isporuka trebali biti vidljivi u rezultatu za treći kvartal. Očekuju se i dvoznamenkaste stope rasta na slovenskom tržištu, nakon Agrokorove akvizicije Mercatora, čime se otvaraju vrata za zauzimanje ozbiljnijeg tržišnog udjela u segmentu sladoleda.

Na troškovnoj se strani također bilježe pozitivni trendovi, s obzirom da je većina sirovina za proizvodnju sladoleda ugovorena po nižoj cijeni nego prošle godine. To je pogotovo izraženo kod mlijeka u prahu i mliječnih izvedenica. Ledo je dodatno implementirao novi sustav upravljanja s klijentima, centralnu nabavu i sustav upravljanja skladištem što bi također trebalo donijeti uštede.

U Ersteu očekuju da će kompanija zadržati istu politiku dividende, što znači da će se 50 posto  konsolidirane dobiti isplaćivati u vidu dividende. Za ovu godinu dividenda iznosi 214,85 kuna što je dividendni prinos od 2,7 posto. Za iduću godinu se očekuje znatan porast dividende, u skladu s povećanjem neto dobiti koji bi trebao biti rezultat gore navedenih čimbenika.

29. travanj 2024 04:41