Aktualno
StoryEditor

U novom broju Lidera: HŽ Cargo - Teretni vlakovi stoje jer nema dovoljno ispravnih lokomotiva

23. Kolovoz 2017.

Nacionalni željeznički teretni prijevoznik HŽ Cargo više gotovo i nema ispravnih lokomotiva pa kompozicije s teretom nerijetko danima stoje po kolodvorima. Klijenti su, normalno, razočarani i bježe konkurenciji ili traže rute za terete u drugim zemljama, a nacionalni operator gubi ne samo međunarodni ugled nego i ono malo prihoda kojima već sad ne može pokriti ni troškove poslovanja. Sve to ne bi ni bilo toliko čudno da HŽ Cargo, kako su nam odgovorili u toj tvrtki, ne raspolaže s čak 147 raznih serija lokomotiva; od toga je 44 električnih i 46 dizelskih vučnih lokomotiva, a ostalo su manevarske. No važno je naglasiti i njihovu prosječnu starost – elektrolokomotive su stare u prosjeku 45 godina, a dizelske pedeset.

Stare lokomotive kvare se i nisu sigurne, zato teretni vlakovi sve češće i sve dulje stoje po kolodvorima, razočarani klijenti bježe konkurenciji ili traže rute preko drugih država. HŽ Cargo pokušava premostiti problem unajmljivanjem lokomotiva i ugovara popravak muzejskih primjeraka

‘Električne i dizelske lokomotive trebaju na investicijski popravak svakih 10 godina, trošak je od tri do četiri milijuna kuna po lokomotivi. Inače, u posljednje četiri i pol godine nijedna lokomotiva ni iz jedne serije nije bila poslana na investicijski remont, a da bi stanje bilo zadovoljavajuće, trebalo ih je slati barem 10 na godinu. Zbog zatečene situacije u planu je sljedeće godine na investicijske popravke poslati 20 lokomotiva kako bismo mogli odgovoriti na porast potražnje za prijevozom. U postupku je i dogovor o najmu odnosno kupnji novih, modernijih i jačih tipova lokomotiva‘, stoji u odgovoru HŽ Carga. Da je situacija dramatična, potvrđuje i Nenad Mrgan, predsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske, koji kaže da je dosad najveći problem HŽ Carga bio nedostatak strojovođa, ali da se unatrag godinu dana iskristalizirao novi – nedostatak kvalitetnih lokomotiva.

Cijeli tekst možete pročitati u novom broju digitalnog ili tiskanog Lidera.

22. studeni 2024 12:21