Turist koji ovog ljeta sleti na zagrebački aerodrom ili neki od priobalnih sa željom da se provoza zavojima Jadranske magistrale, posjeti nekoliko pitoresknih gradskih jezgri i barem dva nacionalna parka može birati u kojem će unajmljenom vozilu doživjeti nezaboravno iskustvo u ‘zemlji punoj života‘. Ove sezone na raspolaganju će mu biti gotovo 18.000 vozila, oko 20 posto više nego lani, a ponuda 50-ak tvrtki koje pružaju usluge najma vozila, s flotama od desetak do čak četiri tisuće vozila, već prošlog ljeta bila je znatno veća od potražnje za njihovim uslugama.
Previše vozila za kratku sezonu Gostiju koji u svom aranžmanu i bez vlastitog automobila odluče upoznati ljepote Lijepe Naše svakoga je ljeta sve više, no njihov broj ne raste ni približno brzini rasta flota rent-a-car tvrtki. Sve više tržišnih igrača, uz gomilanje voznih parkova u tromjesečnoj sezoni i uglavnom životarenje u ostatku godine, posljedično je snizilo cijene najma do granice isplativosti, zbog čega neki od glavnih aktera u branši stanje ocjenjuju neodrživim i pribojavaju se urušavanja tržišta.
Neodrživi rast tržišta rent-cara posljedica je krize na tržištu automobila, ocjenjuje Ivan Zubak, predsjednik Uprave Oryx grupe.
- Kada se automobilska branša prije nekoliko godina našla u problemima, tražila je načine kako nekomu prodati vozila i nadoknaditi gubitak prodaje. Najlakše je bilo prodati automobile u flotama, a rent-a-car tvrtke poslužile su kao odlična platforma. Iz godine u godinu nude se automobili po sve povoljnijim uvjetima i tako ih se nagovara da kupe što veći broj vozila, više od onoga što im je realno potrebno. Ponuda renta-a-car tvrtki znatno je veća od potražnje.
Cijeli tekst možete pročitati u novom broju digitalnog ili tiskanog Lidera.