Aktualno
StoryEditor

Umjetna inteligencija mogla bi Njemačkoj generirati 60 milijardi eura dodane vrijednosti

18. Travanj 2018.

Primjena umjetne inteligencije u industrijskoj proizvodnji mogla bi za Njemačku stvoriti čak 60 milijardi eura dodane vrijednosti, zaključak je studije pod nazivom “Duh u stroju: Umjetna inteligencija u tvornici budućnosti”, koju je The Boston Consulting Group objavio na temelju ankete provedene među oko 1100 direktora proizvodnje i razvoja tehnologije u cijelom svijetu.

Tema ankete bilo je njihovo dosadašnje korištenje umjetne inteligencije i spremnost da u nju ulažu. Gotovo 90 posto direktora kaže kako u svoje proizvodne procese tijekom sljedeće tri godine planiraju uključiti umjetnu inteligenciju, no tek ih je 28 posto do sada postavilo jasne strategije primjene umjetne inteligencije u proizvodnji.

>>>Stephen Hawking: AI bi mogao biti ‘najgori događaj u povijesti naše civilizacije’

U Njemačkoj je ta brojka tek 23 posto, što znači da je strategiju primjene umjetne inteligencije razvila tek svaka četvrta njemačka kompanija.

- Njemačka je oko sredine rang liste zemalja koje u proizvodnji koriste umjetnu inteligenciju i u opasnosti je da dodatno zaostane. Žele li njemački industrijski divovi zadržati svoju vodeću poziciju u međunarodnom poslovannu, moraju se daleko više obvezati i posvetiti razvoju novih proizvodnih tehnologija i inteligentne automatizacije, ocijenio je Marcus Lorenz, partner i vodeći ekspert za strojarstvo i automatizaciju u BCG-u.

Dok Njemačka tek planira, Kina već optimizira

Studija pokazuje kako kompanije koje koriste umjetnu inteligenciju koriste i agilnije radne metode, ranije testiraju prototipe i brže prilagođuju proizvodne procese. Udjel pionira najviši je u Sjedinjenim državama s 25 posto, Kina slijedi s 23, a na trećem je mjestu Indija s 19 posto pionira primjene umjetne inteligencije.

>>>Za umjetnu inteligenciju Francuska će izdvojiti 1,5 milijardi eura

- Dok se većina njemačkih direktora još bori s osnovnim pitanjem kako i gdje primijeniti umjetnu inteligenciju, kompanije u Kini i Indiji već optimiziraju svoje pametne tvornice, primjećuje autor studije Daniel Küpper, partner u BCG-u i globalni voditelj BCG-ova Inovativnog centra za operacije.

- Igrači s tržišta u razvoju pokazuju više hrabrosti u primjeni umjetne inteligencije i pronalaze nove prilike za primjenu novih tehnologija i njihovo unaprjeđivanje na dnevnoj bazi, dodaje.

Rang lista zemalja vodećih u primjeni umjetne inteligencije

Umjetna je inteligencija poluga za povećanje produktivnosti

Globalna usporedba sektora pokazuje kako su automobilska i tehnološka industrija predvodnici u primjeni umjetne inteligencije. Jedna od pet kompanija u tim sektorima već je integrirala umjetnu inteligenciju u proizvodnju i poslovanje. S druge su strane skale farmaceutska i industrija medicinskih proizvoda i tehnologija, proizvodnja strojeva i procesna industrija, gdje tek jedna od sedam kompanija koristi umjetnu inteligenciju u proizvodnom procesu.

>>>Predsjednik Alphabeta: Kina će do 2030. postati lider u razvoju umjetne inteligencije

- Njemačka bi proizvodnja strojeva mogla imati velike koristi od umjetne inteligencije. Omogućila bi kompanijama da prikupe goleme količine podataka o proizvodnom procesu, što pak stvara temelje za stvaranje novih poslovnih modela koji bi koristili predvidive procese održavanja i optimizirane operacije, kaže Marcus Lorenz.

Rang lista sektora vodećih u primjeni umjetne inteligencije

Bez ljudskog znanja nema umjetne inteligencije

Gotovo 70 posto direktora koji su sudjelovali u anketi priznaje kako u njihovim kompanijama nedostaju vještine potrebne za ubrzanje uvođenja novih tehnologija, posebno upravljanja podacima i analitike programiranja.

- Kompanije više ne mogu napredovati isključivo na svojim inženjerskim znanjima. Zaposlenici moraju naučiti kako koristiti prednosti umjetne inteligencije, kaže Küpper.

>>>AI2Future: Umjetna inteligencija – Katalizator promjena i izvor brojnih etičkih pitanja

To je razlog više da kompanije koje se bave industrijskom proizvodnjom ulože u razvoj vještina svojih zaposlenika koje su potrebne za primjenu umjetne inteligencije u proizvodnji.

- Prilika za razvoj kompanija leži u obučavanju zaposlenika i privlačenju stručnjaka za umjetnu inteligenciju, primjerice u polju tzv. Deep Learninga, dodaje.

I jedno i drugo potrebno je za uspješnu integraciju umjetne inteligencije u svaku kompaniju: stručnjaci za umjetnu inteligenciju i iskusni zaposlenici koji mogu prepoznati područja za njezinu primjenu.

U Hrvatskoj vode bankarstvo i telekomi

- Umjetna inteligencija integralan je dio digitalizacije poslovanja i ulaska u eru industrije 4.0. Što prije hrvatske kompanije počnu razvijati vlastite strategije uvođenja umjetne inteligencije u poslovanje i nužne prilagodbe poslovnih modela , to manji će za njih biti šokovi, koji se mogu dogoditi u situaciji brzog prelaska na nove tehnologije, govori o situaciji u Hrvatskoj Tomislav Čorak, principal The Boston Consulting Group u Hrvatskoj i ekspert za energetiku, nove tehnologije, medije i telekomunikacije i operacije.

Dodaje da dok su u Hrvatskoj s korištenjem umjetne inteligencije prve korake napravile uslužne industrije, konkretno telekomunikacijski sektor i bankarstvo, proizvodni sektor trebao bi ubrzo početi hvatati korak, kako bi spriječili zaostajanje za pionirima primjene umjetne inteligencije,

29. travanj 2024 17:50