Čini li vam se da glasnoća vašeg TV-prijemnika poraste u trenutku kada se na ekranu pojave prvi kadrovi neke reklame? Dojam vas gotovo sigurno ne vara budući da je riječ o jednoj od najstarijih i kroz povijest najprisutnijih tehnika televizijskog marketinga. Na taj način, naime, pokušava se privući, točnije vratiti pozornost gledatelja koja neizbježno pada u trenutku kada reklama prekine seriju ili film koji prati.
Neke zemlje, poput Velike Britanije ili SAD-a, tom su marketinškom triku odlučili stati na kraj i regulirale to pitanje na način da reklame ne smiju biti glasnije od drugog sadržaja u programu. U bitku s preglasnim reklamama među prvima su, još sredinom prošlog desetljeća, krenuli naši susjedi Talijani, i to nakon što je utvrđeno da su u nekim slučajevima ostatak programa znale ‘nadglasati‘ za više od pedeset posto.
Kakvo je stanje u Hrvatskoj, provjerili smo u Vijeću za elektroničke medije (VEM).
- Fenomen koji spominjete, reklame glasnije od ostalog televizijskog programa, prisutan je i u Hrvatskoj. Međutim, on nije obuhvaćen niti reguliran Zakonom o elektroničkim medijima. Direktiva o audiovizualnim medijskim uslugama, koja čini temelj Zakona o elektroničkim medijima, također se ne bavi tim pitanjem. Taj se problem, osim zakonskom regulativom, može riješiti tehničkim postavkama televizora. Naime, modernije verzije TV-prijemnika (smart TV) imaju ugrađena tehnička rješenja kojima se onemogućavaju fluktuacije u glasnoći, odnosno jačina zvuka se drži konstantno na istoj razini bez obzira na sadržaj koji se prikazuje – objasnila je Sanja Pančić, savjetnica Ravnatelja za međunarodnu suradnju i odnose s javnošću Vijeća.